PR-CV 331 SENDERO DE LAS TRAVINAS

Entitat promotora: Ayuntamiento de Alpuente

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

El sender discorre a través dels boscos relictes de savina turífera i ens ajuda a descobrir alguns dels elements serrans més genuïns com són el paisatge agrari del cereal o l'arquitectura tradicional de la zona.

Sender amb interés historicoartístic

15-09-2006
març de 2022

• Sabinar de Alpuente (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Sabinar de Alpuente - Alto Turia (ZEC - Zona de Especial Conservació)
Informació meteorològica:

La Almeza – Navajo del Pinazo – Cañada de los Pastores – Sabina la Juana – La Torre – La Almeza

Des de la Almeza la ruta discorre un tram per camí asfaltat en direcció nord, deixant la Canaleja a l'esquerra, veurem a la dreta del camí un gran exemplar de xop negre, arbre monumental. Després del primer quilòmetre de sender arribem a una bifurcació que prenem a l'esquerra, i immediatament després ens desviem pel camí de la dreta. Quan aquest camí acaba en uns sembrats, prenem la senda pedregosa desembocar en una pista forestal a l'altura del despoblat de Pozo Marín.

La ruta continua per la pista que prenem cap a l'esquerra en direcció nord-oest. Seguim per la pista principal fins a arribar a una bifurcació amb una bassa coneguda en la zona com navajo o gipe. Seguim la pista per l'esquerra. A partir d'ací coincideix amb el GR 37 durant un tram. Uns 500 m després del navajo ens desviarem per un camí a l'esquerra i pegats al ribàs d'un erm arribarem fins als corrals de Cañada Pastores. Després del segon corral, a la dreta del camí, al costat d'un camp d'ametlers contemplem la monumental travina la Juana.

Eixim de nou a la pista principal i seguim cap a l'esquerra per a anar pujant cap a la part alta de la muntanya de la Ceja. Seguint per la pista principal i descartant algun camí a l'esquerra, en tot just 200 m veurem una senda que s'endinsa en la pineda. La senda ens retorna de nou a la pista la qual seguim fins a arribar a una pista on veiem un refugi de color verd a la dreta. Nosaltres seguim a l'esquerra i en tot just 100 m prenem una antiga senda que ix a l'esquerra per a baixar cap a la Torre.

Caminem 300 m per la carretera comarcal i prenem el primer camí de terra a l'esquerra. En la primera bifurcació seguirem recte i a partir d'ací estarem atents, perquè durant uns 5 km anirem serpentejant per camins i assegadors per a tornar al llogaret de la Almeza.