PR-CV 382 EMBARCADEROS Y CASTILLO DE CHIREL

Entitat promotora: Ayuntamiento de Cofrentes

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Senda lineal que uneix els castells de Cofrents i Chirel, que recorden la frontera entre antics regnes, oferint unes espectaculars vistes i paisatges fluvials pels canons del Xúquer

15-11-2010
setembre de 2023

Se recomienda consultar la regulación y/o autorización para el uso de los senderos en estos espacios naturales protegidos en la web de la Conselleria de Agricultura, Desarrollo Rural, Emergencia Climática y Transición Ecológica

• Sierra de Martés - Muela de Cortes (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Sierra de Martés y el Ave (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Sierras de Martés y el Ave (ZEC - Zona de Especial Conservació)

Cofrentes – Àrea recreativa Campo del Cura – Embarcador – Castell de Chirel

El sender arranca des del nucli urbà de Cofrentes, dirigint-nos al pont de Ferro, on conflueixen el Xúquer i el Cabriol. Seguint el camí asfaltat a la nostra dreta passarem l'àrea recreativa de la Fuente del Cura i arribarem a l'embassament d'Embarcadors. En aquest paratge prenem la pista a l'esquerra que ens puja fins a l'alt de la lloma del Mojón pel barranc de la Señora fins a confluir amb el camí de Cofrentes a Cortes de Pallás, amb espectaculars vistes del congost del Xúquer. Seguim pel camí asfaltat fins a arribar a l'encreuament senyalitzat amb un camí a la dreta pel qual ens desviem. Descendim per ell fins a una xicoteta esplanada en la qual continua un sender recte cap amunt. El sender, amb un xicotet tram de major pendent al principi i sempre amb traçat ascendent, ens conduirà fins al mateix Castell de Chirel on acaba la nostra ruta.