PR-CV 398 AYODAR - MODROÑAL - MORRONES - AYODAR

Entitat promotora: Ayuntamiento de Ayódar

Sender amb interés mediambiental
15-06-2010

• Serra d'Espadà (Parc Natural)
  • Serra d'Espadà (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Serra d'Espadà (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Fuente larga - entrada camping - cruce pistas - carretera CV-205 - camino tradicional Ayódar a Onda - pista tierra - senda - Modriñal - pista Corral del Juto - carretera CV-202 de Vaillamalur - senda - Fuente los Usteros, pista Corral del Juto - cruce de pistas - Rambla de Villamalur - Los Morrones - pista de tierra - Los Morrones - reca - castillo de Ayodar

El sender comença en la Font Llarga. Ascendirem per una senda situada darrere del panell i seguirem fins a arribar a creuar la carretera on prendrem la pista que ix a la dreta i anirem paral•lelament acompanyant a la rambla que quedarà a la nostra dreta trobarem pal de seguiment per a guiar-nos. El sender arriba de nou fins a la carretera on la creuarem de nou i ens desviarem en la primera pista que ens trobem a la nostra esquerra, orientant-nos amb el pal de direcció.
Ascendirem pel barranc de la Canaleta observant tres pals de seguiment fins a creuar de nou la carretera, la qual prendrem cap a la dreta per a deixar-la per una sender que segueix recte en la primera corba de la carretera que ens trobem, al costat d'una fita. Aquesta vegada caminem per la part de la solana, on es poden observar unes impressionants vistes panoràmiques de la Serra d'Espadà, situant-nos ací en el punt de major cota sobre el nivell del mar del recorregut amb una altitud aproximada de 630 metres. Contemplem les tres muntanyes mes altes de la Serra d'Espadà, La Ràpita, Espadà i La Pineda.
El sender acaba quan es creua amb una pista que prendrem a l'esquerra en el qual hi ha un pal de direcció on podem desviar-nos cap al poble eixint-nos de la ruta. Descendim per la pista durant un parell de quilòmetres i ens endinsem en el Barranc del Morrones gaudint d'un paisatge peculiar on les roques han sigut erosionades amb el pas del temps per l'aigua on abans havien de passar grans cabals. Acabem el barranc en un camí en el qual ens desviarem cap a l'esquerra i arribarem a un pal de direcció el qual ens indica que enllacem en aquest punt amb el PR-CV 276. Agafem el camí de la nostra dreta fins a arribar de nou a un altre pal de direcció que ens desvia per la dreta per a dirigir-se cap al castell per a descendir per la part posterior i arribar de nou al punt de partida.