PR-CV 448 SENDERO DELS TOSSALS DE CASTELLÓ

Entitat promotora: Ayuntamiento de Castelló de la Plana

Sender amb interés mediambiental
15-02-2017

Hospital de la Magdalena - Tossal Gros - Cantera de la Torreta(GR 33) - Raco de Mes - Cim de la Raca

L'eixida s'efectua des de l'Hospital de la Magdalena, on s'ubica el panell informatiu amb la informació relativa a al sender. Es pren el Camí del Collet durant 200 m, i arribats a aquest punt ens desviarem pel camí de terra que ix cap a la dreta que més avant es convertirà en una senda. El sender anirà cormejant els tossals de la partida del Bovalar, per a després afrontar, per la línia de màxim pendent l'ascensió al Tossal Gros. Una vegada coronada esta mítica muntanya de Castelló descendirem per la senda cap a la pedrera de la Torreta.
Des de la pedrera, es continua per la pista que voreja la mateixa, seguint el mateix traçat que el del GR 33 fins a arribar a l'altura de la carretera que enllaça Borriol amb la urbanització de la Coma. A continuació s'iniciarà un ascens per la senda que discorre per la part septentrional de la Urbanització de la Coma. Després d'un quilòmetre recorregut, a l'arribar al Racó de Mes, la senda es convertirà en pista i es vorejarà el Racó de Martella fins arribar als voltants del Tossal de la Llobera, on s’enllaça amb la pista de l’esmentat tossal, passant per la Caseta Verda, i el camí que ascendix pel Barranc de Porcs o Olària. En este punt es produïx la intersecció entre el nostre PR i el PR-CV378. El recorregut continua per la pista que va cap al nord i passats uns 250 metres, es pren una senda a mà dreta que discorre pel límit entre els termes de Castelló i Borriol fins arribar al coll de Mancebo, on s’enllaça amb el camí de ferradura que ascendix fins connectar amb la pista de Raca. Després d'uns 400 metres per esta pista, ens desviarem per una senda a l'esquerra, on es continuarà amb un breu ascens fins al cim de la muntanya, on es troba el punt geodèsic i final del PR.