PR-CV 53.4 VARIANT IV, SENDER DE PEDREGUER

Entitat promotora: Centre Excursionista de Pedreguer

-----

Font de l´Ombreta, enlace con PR-CV 53– Barranc Migjorn, enlace con PR-CV 53.3 – Castell de l´Ocaive – Cova l´Ocaive

Aquesta variant la iniciarem al Paratge Miqueles-Ombrereta al que arribarem per la carretera local CV-720, km. 7'600, en front de l'entrada principal de la urbanització 'Monte Solana'.
El Paratge es un lloc amb abundància de pins, on hi ha un brollador d'aigua i un aqüeducte que mitjançant una canalització abasteix el depòsit municipal d'aigüa potable de Pedreguer. Va ser construïda entre l'any 1879 i 1887. Actualment per dintre de la sèquia hi ha una canonada que encara porta l'aigua de un pou proxim fins el dipòsit municipal d'aigua potable.
Junt a aquesta sèquia està l'anomenada coveta de les Miqueles, lloc de jocs de generacions de xiquets del poble i que ara sols es visitada pels excursionistes de pas i famílies que venen a menjar-se la 'mona' en Pasqua.
La Variant IV, coincideix a l'inici amb el sender principal, així que des de l'Ombrereta prendrem camí direcció a la muntanya, rumb Sud, el sender es pràcticament pla uns 250 m. que trobarem una desviació a la nostra esquerra que ens indicarà l'ascens cap el castellet de l'Ocaive, en aquest punt abandonem també el sender principal i comencem a pujar muntanya amunt per una senda molt mes petita en la que passarem de 153 m. s. n. m. a 268 en poc mes de 450 m. de distancia.
En arribar dalt trobarem l'enllaç amb la Variant III, que acaba ací, deguem seguir recte en la mateixa direcció que portàvem i poc a poc anirem girant cara al castellet de l'Ocaive que ja es veu perfectament al fons i possiblement veiem també un ramat de cabres blanques que pasturen pel seu entorn.
Desprès de la volta que fa el camí per salvar un barranc, vorem un desviament a l'esquerra assenyalant 'pouet' es tracta d'un aljub del que no es recomanable beure. Seguirem de nou el sender aproximadament 450 m. fins al coll del castellet on hi trobarem el camí d'accés al castell.
Una vegada gaudit del paisatge que es divisa des del castellet de l'Ocaive, tornarem al punt d'inici de la pujada, al coll,  continuant el sender en descens cap a baix dels penya-segats, fins situar-nos front a la cova del castellet on hi trobarem l'enllaç amb el recorregut principal del PR-CV 53 i final d'aquesta variant.
Podem tornar a l'inici de la Variant IV, seguint el sender principal cap a la dreta en descens fins arribar a l'Ombrereta.