PR-CV 55 SERRA DE LA FONTANELLA

Entitat promotora: Centre Excursionista de Biar

El PR-CV 55, Serra de Fontanella, recorre gran part de la serra nord-est del terme municipal de la població de Biar, passant pels seus emblemàtics naixements d'aigua a més de 900 metres d'altitud i podent veure i recórrer un de les pinedes pinyeres més importants de la província d'Alacant, tot això començant i finalitzant des de l'emblemàtic paratge del Santuari de la Mare de Déu de Gràcia.

Sender apte per a marxa nòrdica
15-12-1996
maig de 2022
0820-3; 0820-4; 0846-2; 0846-1

Se recomienda consultar la regulación y/o autorización para el uso de los senderos en estos espacios naturales protegidos en la web de la Conselleria de Agricultura, Desarrollo Rural, Emergencia Climática y Transición Ecológica

• Maigmó i Serres de la Foia de Castalla (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Santuari Mare de Déu de Gràcia - Font de Soriano - Cruce a Onil - Benassait (enllaç PR-CV 35) - Mas de Carricola - Mas Campaneta (enllaç PR-CV 35) - Santuari Mare de Déu de Gràcia

Iniciem la ruta en el Santuari la Mare de Déu de Gràcia, en ascens amb bastant pendent, arribem a un encreuament de camins junt un dipòsit contraincendis d'aigua, continuem per la pista forestal de terra fins a la "Fonteta de Soriano", seguim per la pista deixant a esquerra dos encreuaments, seguim dreta fins a arribar a l'encreuament de la sendera botànic del Reconco, seguirem per l'esquerra per la mateixa pista forestal, arribarem a l'encreuament de la "Font del *Xorro" continuarem dreta direcció Nord-est ascendint fins a l'encreuament de camí que porta a Onil. Seguirem a l'esquerra per a arribar al punt més alt del recorregut, l'alt de la Creu (1137m). Comencem el descens pel *Barranc de l´Ametla fins a arribar al camí forestal de Benasait, girarem a esquerra uns 100 metres per a girar a dreta direcció casa de Carrícola i endinsant-nos per les pinedes passarem prop de la casa de l'Altet, seguirem ja per la serra de *Fontanella passant pel Tossal del Runal ,iniciant una xicoteta pujada fins a arribar a una torre d'alta tensió on començarem el descens aquesta vegada ja per senda, deixant a la nostra esquerra la senda que porta a la "Cova Negra", continuem el descens fins a arribar a l'encreuament que prendrem a esquerra per a creuar l'àrea recreativa de les Llomes de Jara, reprenent la pista forestal cap a l'esquerra fins a arribar a l'encreuament de "Campaneta" girant cap a la dreta per a baixar fins al barranc del "Cap de l'aigua", ja amb el camí asfaltat recorrerem al costat del llit sec, i mentre a l'esquerra apreciarem antigues ruïnes de molins d'aigua, ascendint els últims metres fins a arribar al santuari albirant la seua espectacular façana, finalitzant el recorregut just darrere del mateix en el punt d'inici.