SL-CV 114 CUEVA DEL LAGRIMAL

Cova del Lagrimal
Alt del Caire
15-07-2009

Cueva del lagrimal - Barranco del lagrimal - Alto de la capilla del fraile - collado - Barranco - Enlace PRCV 159 - Alto del Caire

Per accedir a la Cova del Lagrimal haurem de seguir el camí de la Colònia de Sierra de Salinas des de la carretera CV-813 uns 8 quilòmetres. La pista asfaltada ens deixa a la vora del sender objecte d'aquesta descripció. Ens dirigim al Sud-oest i en 700 metres descendim fins a la cova. Des de la cova remuntem el barranc de la Cova del Lagrimal per un sender ben delimitat que sempre transita pel fons d'aquest. Creuem el camí de la Serra de Salinas (asfaltat) (punt 1) i seguim pel mateix barranc, en direcció Sud cap a la divisòria de la serra de Salinas.
Caminem per un bosc Mediterrani bastant espés en direcció al serral de Silla, des d'ací, en direcció sud-oest, i a escassos 300 metres de fort desnivell, es troba el pic més elevat de la serra, la Capella del Frare, amb 1.237 metres des d'on gaudim d'un increïble paisatge de la vall de Salinas i serres circumdants.
Seguim per la divisòria en direcció Aquest. Al fons anem veient diverses llomes que ens acosten cap a l'alt del Caire. Passem al costat d'un reixat que ens acompanyarà en la majoria del trajecte. La ruta, quasi sempre per la divisòria, només en alguna ocasió hem de baixar per a no perdre el corriol, és sovint una cosa difícil de seguir per les esses que el bestiar ha format en passar; encara que en dies clars sense boira és difícil perdre's. L'itinerari és ondulat ja que pugem a diverses xicotetes cotes i baixem a serrals, però en la ruta predomina el descens.
Després de passar la tanca i dos km aproximadament de recorregut arribem a l'alt del Caire , cim secundari de 1.049 metres, Sense arribar a aquesta enllacem amb el PR-CV 159 (Alberg Penyes del Sol – el Plànol de Sax), fi de la ruta.