SL-CV 116 SENDA DEL NAVAJO LEÓN

Entitat promotora: Ayuntamiento de Sot de Ferrer

15-05-2011

• Curs mitjà del riu Palància (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Curs mitjà del riu Palància (ZEC - Zona de Especial Conservació)

Sot de Ferrer. C/. Nueva - Puntos intermedios: - Cuevas del Terrero - Mirador de Remigio - Navajo León - Calera del Serrillo - Calera San Antonio - Ermita San Antonio de Padua - Final de la bajada del Calvario - Sot de Ferrer. C/ Nueva

El punt d'inici de la ruta se situa a meitat del Carrer Nou, en la part alta de la població, on està el panell d'inici. Tenint en compte que és una sendera circular, és clar que es pot realitzar en tots dos sentits, la descripció següent està feta en sentit de les agulles del rellotge.
Des del panell d'inici continuarem cap a la dreta pel Carrer Nou 125 m arribant al final d'aquest. Una senda a la nostra esquerra (E) ens portarà en 3 minuts a les Coves del Terrer i continuant per la senda arribarem en 3 minuts més al Mirador de Remigio, on podrem albirar unes vistes sobre la població i el riu Palància. Aquesta mateixa senda durant uns 600 m ens conduirà entre pins i cultius fins a un encreuament de camins, on un pal amb senyalització vertical ens guiarà cap al (NE), ja per un camí fins a arribar a un altre encreuament també senyalitzat amb paletes de direcció després de recórrer 350 m, continuarem rumb N, deixant a la nostra dreta un camí, on se situa un Panell Informatiu sobre les Caleres de Sot de Ferrer. Arribarem de seguida a un altre encreuament també amb senyalització vertical, desviant-nos cap a l'esquerra (NW) durant 250 m i arribant a un altre encreuament de camins també senyalitzat, continuant recte (N), fins a arribar a un gir de 90° amb un pal i la corresponent senyalització vertical, on el camí desapareixerà i es convertirà en senda entre pins. Després de 185 m arribarem al Navajo Lleó, un dels punts més importants i que li dona nom a aquesta ruta. Trobarem en aquest punt un panell informatiu i un pal amb senyals de direcció que ens guiaran cap al NW per una senda, fins a arribar a un encreuament punt comú del bucle principal de la ruta al qual tornarem després de dirigir-nos rumb al N per a anar a la Calera de Sant Antoni i realitzar un altre bucle.
En tornar de la Calera de Sant Antoni, ens dirigirem rumb SW cap a l'ermita de Sant Antoni de Pàdua a 406 m, durant aquest tram de senda passarem per un mirador on existeix un faristol interpretatiu.
Ja des de l'ermita baixarem pel Calvari en una sèrie de zig-zag fins a arribar de nou a la població i al nostre punt de partida.