SL-CV 175 LADERAS DE LA SIERRA

Entitat promotora: Ajuntament de Callosa de Segura

Estat de l'homologació: En vigor

Sender que transita per tota la falda de la serra de Callosa, passant pels llocs més emblemàtics de la població com són el Santuari de Sant Roc, la Pilarica i les restes dels filadors de cànem de la població, igual que mostra el patrimoni antic com els aljubs de la serra o el mateix castell de Callosa de Segura.

Sender amb interés historicoartístic

26-05-2023

• La Pilarica-Sierra de Callosa (Paratge Natural Municipal)
  • Serra de Callosa de Segura (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Serres del Sud d'Alacant (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Sierra de Callosa de Segura (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Plaça del Pino de la Rambla – Església arxiprestal de Sant Martí - Santuari de Sant Roc - Aljub àrab - Ermita de la Pilarica (enllaç PR-CV 54) - Accés a nucli urbà - Restes dels filadors de cànem - Enllaç PR-CV 54 - Plaça del Pino de la Rambla

Des de la plaça del Pi de la Rambla seguir pel carrer Major fins a l'església Arxiprestal, on canviarem de direcció pel carrer de la Presó. Aquest carrer ens portarà directes al passeig de Sant Roc i al santuari del mateix nom.

Des d'aquest punt, i eixint pel seu lateral esquerre, entrarem en la serra per mitjà d'uns escalons metàl·lics i un passamans. En finalitzar aquest xicotet tram veurem les indicacions de pujada al castell de Callosa. Seguint cap a la dreta passarem per les restes de l'aljub àrab i, sense perdre altura ens acostarà a l'ermita de la Pilarica (enllaç PR-CV 54 i PR-CV 54.1).

Passar per davant de l'ermita, buscant direcció est per sèrie de graderies i continuar vorejant la serra per damunt de tot el nucli urbà. Es passaran diverses barrancades fins a accedir a les cases superiors per mitjà d'uns escalons metàl·lics. Des d'ací continuar amb precaució per una zona de roca fins a arribar a les proteccions de la serra.

Passades les proteccions arribarem als Filadors, antiga fàbrica de fil de cànem. Accedir al carrer Reina Maria Cristina i en direcció a Cox (est), passarem per l'enllaç del PR-CV 54 i accedirem al nucli urbà. Baixar pel carrer Juan Sebastián i carrer San Isidro, per a anar pel carrer de la Creu a la dreta de nou a la plaça del Pi de la Rambla.