PR-CV 229 LA MATA

Entitat promotora: Ayuntamiento de la Mata de Morella

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.

Recorregut amb mostres de l’arquitectura de pedra en sec on travessarem el riu Cantavieja un parell de vegades, passarem pel mas de les Clapisses i ascendirem a les proximitats del Tossal des d'on podrem contemplar una estupenda vista del poble de la Cuba, ja a la província de Terol.

13-07-2024
juny de 2024

• L'Alt Maestrat (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • L'Alt Maestrat, Tinença de Benifassà, Turmell i Vallibana (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

La Mata – Bifurcació PR-CV 247 – El Pou – Mas del Tossal – Mas de les Clapisses – Riu Cantavieja – Granja de Piquer – La Mata

Iniciem la ruta al carrer Carretera i ens dirigirem cap al sud al costat del barranc que hi ha enfront del carrer Sant Roque fins a travessar el riu Cantavieja per un bonic paratge. Prendrem la senda que en fort ascens zigzagueja seguint vies pecuàries. Passarem al costat del pou del Tossal fins a arribar al coll en les proximitats del mas del Tossal. Ja en descens per camí de terra, podrem gaudir de la vista del poble de la Cuba, a la província de Terol.

Quan el camí es bifurque prendrem el de l'esquerra (assagador de les Clapisses) i seguirem pel mateix al costat d'un bosc de pins fins que en una corba tancada cap a la dreta. Abandonarem el camí per a continuar per senda en descens fins a trobar-nos de nou amb un camí de terra al costat del mas de les Clapisses. A partir d'ací continuarem pel camí al costat del barranc de les Clapisses. Arribarem a creuar el barranc i continuarem sense deixar el camí fins que en un punt es bifurca en dos paral·lels al principi. Agafarem el de l'esquerra de manera que anirem envoltant la muntanya fins a trobar-nos amb l'encreuament del PR-CV 247 i tot seguit arribar de nou al riu Cantavieja, que el travessarem pel pas de la palanca de Santa Bàrbara. Seguim el camí fins a la granja Piquer on ens desviarem a l'esquerra per a seguir una senda al costat de parets de bancals fins que aconseguim el camí per a, al poc, arribar a la Mata.