PR-CV 117 FORCALL - MIRAMBEL

Forcall
Mirambel (Teruel)
15-01-1998

Forcall - Ermita Sant Cristòfol - Mas de Casanova - Poblado de Saranyana - Río Cantavieja - La Mata - Molí Royo - Torre Félix -Torre de la Fruta - Puente Vallés -Mirambel

Partint de la població de Forcall, prenem direcció a la ctra. de Cinctorres, passem pel Calvari i l'Ermita de San José, el deixem a l'esquerra a pocs metres a l'esquerra l'Ermita de Sant Cristofolet i a la dreta el cementeri.
Deixem la carretera i prenem un camí a la dreta en ascens, passant per unes parets de bancal, més endavant deixem un camí a la dreta per a anar a buscar novament unes noves parets de bancal i anar a un tàlveg.
Continuant arribem a un serral on en la seua part superior ascendim deixant un filat elèctric a l'esquerra, arribem a una pista la qual dona accés al Mas de Roc. La creuem i continuem per senda per a arribar a un camí empedrat, el qual ens porta a una bretxa en la roca, per l'interior d'ella ascendeix el camí, deixant a la dreta el Peiró de Sant Pere dels Coixos.
Passem una portera i seguint la senda per la part superior d'uns tallats anem entre bosc de pi i carrasca passant novament una altra portera, per a desembocar en l'Ermita de Sant Cristofol, on veiem que arriba una pista per la dreta la qual prenem per a deixar l'ermita a l'esquerra i on comença la baixada de la pista cimentada és el PR-CV 118.
En eixe punt prenem una senda en direcció Oest en descens per un tallafocs per a arribar a un carreró de murs i més endavant deixar a l'esquerra el Mas de Casanova. Arribem a un encreuament de pistes prenent el de l'esquerra arribant a una zona de pineda on la pista es converteix en senda per a arribar a una paret i una portera, continuant arribem a una pista la qual creuem i després travessem un barranc.
Arribem a una pista la qual seguim i arribem al poblat de Saranyana per un carreró, deixant a l'esquerra l'Ermita de Sant Miquel girem el carrer i en descens arribem a una pista, la prenem a la dreta i a pocs metres l'abandonem i prenem una senda a l'esquerra en forta baixada per a arribar a una confluència de barrancs, els quals els creua i descendeix paral·lel pel marge esquerre per a anar a la mateixa altura i girar un espoló, ens trobem en el llit del Riu Cantavella, anem en sentit remuntant aquest riu pel marge dret, per senda poc marcada.
Arribem a una pista la qual anem per l'esquerra i a pocs metres l'abandonem per a acostar-nos al llit del riu, seguim una línia elèctrica per una pista, més endavant prenem a la dreta una senda que sense perdre altura creuem un barranc lateral, voregem un bancal per a creuar novament un altre barranc lateral, continuem per senda per a deixar a l'esquerra bancals, creuem una barranquera per a arribar a una zona rocosa i ens dirigim a una pista la qual seguim per a anar cap al riu i abans del llit anem per una senda on tenim uns murs a l'esquerra arribant a un camí i eñ qual el prenem a la dreta i el deixem per a anar per un camí més estret a l'esquerra deixant a la dreta el Vaig moldre de la Vila, i més endavant l'Ermita de Sant Antoni.
Anem per camí cimentat i deixem a la dreta l'abeurador, deixem a la dreta els accessos a la carretera i arribem a l'Ermita de Sant Gil, continuant passant per davall d'un pont de la carretera per a arribar a la població de la Mata. La deixem a la dreta per a anar per la carretera al carrer d'accés a aquesta población, on es troba la parada d'autobús i al costat del local de la 3a edat està el panell informatiu del PR-CV229, continuem per la carretera i a l'eixida de la Mata prenem un camí a l'esquerra baixa i en aquest encreuament prenem el camí de davant, portant un mur a la dreta i el riu a l'esquerra. Arribem a una bassa a l'esquerra i en ascens eixim a la carretera on la prenem a l'esquerra.
Passem l'encreuament a l'esquerra que dona accés per un pont a la Cuba, passat això vam continuar i passats uns metres vam prendre una senda a l'esquerra per a anar al Molino Royo, passant per davant d'aquest edifici el qual deixem a la dreta seguim per senda per a deixar a la dreta unes granges, més endavant arribem a un barranc, on un pont en estat ruïnós tenim com a referència, evitarem passar sobre ell.
Seguim per senda deixant a la dreta un mur i arribem a una pista la qual anem a la dreta i després per senda i creuar una portera en un barranc, continuem entre parets, arribem a una pista on anem a la dreta, més endavant creuem un barranc i continuant arribem a un pont de la carretera el qual passem per davall i girem a l'esquerra per a pujar al Molí de la Torre de la Fruita, eixim a la carretera i anem per ella. Més endavant prenem un carreró entre bancals a l'esquerra, travessem dues pistes per a arribar al Pont Valls, on ens internem en terres de Terol.
Ascendim per un carrer empedrat, arribem a la carretera i a uns 600 metres la deixem per a anar a l'esquerra fins a arribar a una pista, enllaç amb PR-ET 74. La deixem i prenem una senda deixant a l'esquerra una caseta, desestimem els accessos laterals per a anar per camí empedrat i eixir a la carretera i en direcció Mirambel, deixem la carretera per un camí a l'esquerra que torna a eixir a la carretera atallant una corba d'aquesta, arribem a la població de Mirambel on és possible enllaçar amb el GR-8 i PR-ET 74.