PR-CV 274 LA CREUETA DELS CASTELLANS

Entitat promotora: Ayuntamiento de Agost

La senda discorre per la serra de Castellans, arribant a l'alt de la Creueta, que està presidit per una creu. Des d'aquest punt tenim una bella vista d'Agost, així com de muntanyes emblemàtiques com el Cid, el Maigmó o el Ventós.

Sender amb interés mediambiental

15-04-2004
juliol de 2019

Agost - Barranc Blanc - La Creueta - La Creueta - Rambla del Roget - Agost

Des del Parc Concepción Vicedo, d'Agost, abandonarem la població pel S, a través de l'Avinguda d'Alcoi. A uns 400 m haurem de prendre un camí que, per l'esquerra (SE) descendeix a la Rambla i després de superar-la, seguint en component E, arribarem a la base SE de la Serra de Castellans.
Des d'aquest punt s'inicia una senda que en fort pendent ens conduirà a la Creu de Castellans, altell conegut popularment per la Creueta, presidit per una xicoteta creu des d'on es contempla una magnífica vista d'Agost així com de les muntanyes que la circumden per l'E i N: El Cid, Els Rasos de Catí, El Maigmó, El Ventós..., mentre que cap al Sud el panorama se'ns obri cap a la plana de la comarca de l'Alacantí i la vasta faixa litoral.
Seguirem cap al N sobre el cordal de la serra, ondulat i a trams escarpat, travessant una zona d'antics bancals agrícoles, hui en complet abandó. Després d'una tala però forta pujada arribarem a la cota més elevada de la serra: l'Alt de Castellans, des d'on, baix els impressionants enfonsaments rocosos del cim, podrem contemplar una immillorable perspectiva del punxegut Castellet de la Murta.
Descendirem en ampli gir cap al NO sobre la capçalera del preciós barranc que, per l'esquerra (SO) descendeix fins a la Rambla, prop de l'inici de la nostra sendera de pujada a la Creueta. Nosaltres haurem de seguir rectes, mantenint la mateixa component NE, i d'aquesta manera arribarem a les proximitats de la Casa de l'Oncle Victorià, punt d'intersecció amb la sendera PR-CV189 que es dirigeix a la Murta.
(Si ens acostem a la casa de l'Oncle Vitorià podrem contemplar, des del mirador existent al costat de la casa, un dilatat panorama en totes direccions, havent de tornar seguidament al punt anterior).
Haurem de continuar pel camí, després sendera, que per l'esquerra (SO) recorrerà pràcticament la totalitat del Barranc de Berlandí, passant al costat d'un jaciment àrab, les escalonades graderies del qual, adaptades a la inclinació del terreny, constitueixen un llegat que ens parla de la presència històrica dels pobles que van habitar aquestes terres en èpoques passades.
Seguint la sendera prompte descendirem a les completes instal·lacions de l'àrea recreativa del Parc de Rugló, des d'on arribarem al contigu Parc de Concepción Vicedo, en el nostre punt de partida..