PR-CV 189 EL BARRANC DE BERLANDÍ - LA MURTA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Agost

Ruta circular que ens porta a la base del castell de la Murta, antiga construcció àrab al costat de les serres del Ventós i Castelar.

15-11-2001
maig de 2022

Agost - Parc Rugló - Carrasca Centenaria Agustí - Primer Coll - Segon Coll - Coll la Murta - La Murta - Marge Tía Isabel - Tabaires - Agost

Ens dirigirem per tram urbà fins al parc Concepción Vicedo per l'avinguda d'Alcoi. Des d'ací abandonem aquest curt tram urbà per arribar al parc el Rugló. Des d'ací per una pista que ix a la nostra dreta (S) arribarem a un sender que que prendrem a l'esquerra (E) envoltant les llomes del Rugló passant per la carrasca centenària d'Agustí. Seguim aquest sender ascendint a poc a poc en successió per un primer i segon coll, on el sender se separa del PR-CV 274. Continuarem recte (NE) fins a arribar al coll de la Murta, punt al qual tornarem per a tornar de nou a Agost. En aquest coll seguirem a la dreta (E) per a anar envoltant la mola piramidal de la Murta, fins a arribar a la base del castellet de la Murta. Una vegada que arribem al final del sender, en la base del Castellet, desfem els nostres passos fins al coll de la Murta, on la ruta de retorn ens porta descendint per un barranc (O) fins a arribar a una pista que agafem a mà esquerra (SO). De seguida ens trobem un sender a l'esquerra (SO) que agafarem, per a passar pel marge de la Tia Isabel i el paratge de Tabaires. Continuant pel barranc al poc arribarem a una pista que agafarem a l'esquerra (S) que ens portarà al parc Rugló i ja pels carrers de la localitat fins a l'inici del sender.