PR-CV 269 SENDER DEL VENTÓS

Entitat promotora: Ayuntamiento de Agost

Sender que partint de la localitat d'Agost ens condueix a la zona sud de la Serra del Ventós per a transitar per vies pecuàries i velles zones de cultiu en terrasses fins a arribar al seu cim des d'on podrem gaudir d'un vast i preciós panorama.

Sender amb interés geològic

15-04-2003
setembre de 2022

Agost – Pont de l’Arc – Barranc Blanc (enlace PR-CV 269.1) – Serra del Ventós (enlace PR-CV 269.1) – Cim del Ventós

Des del Parc Lirainosaurus abandonem la població per l'Av. d’Alcoi (rumb N). Al costat del cementeri (enllaç PR-CV 430) prenem camí a dreta, per a arribar al barranc del Ventós que el creuem pel pont de l’Arc per a arribar al camí del Ventós (enllaç PR-CV 189).

Ja pel camí del Ventós (assagador de l’Abeurador del Sabre) en 500 metres l’abandonarem seguint la via pecuària a esquerra. A 250 metres, davant una bifurcació, seguirem pel ramal de l'esquerra en suau ascens.

Arribem a encreuament amb camí, inici de la variant, seguim per camí a esquerra en descens. Creuant el llit del barranc s'inicia senda uns metres a esquerra (rumb N), aquesta ens porta per la cresta del pujol entre antigues terrasses de cultiu a la capçalera de les rambles del barranc Blanc, el més occidental del Ventós. Ara haurem de seguir de front (rumb N) pel centre de la lloma, prompte desapareix la senda seguint per terreny pedregós i de fort pendent. Des del cordal, girant a la dreta (rumb E), ja per terreny més suau arribarem al cim del Ventós des d'on podrem gaudir d'un vast i preciós panorama.