PR-CV 334 CREU DEL CARDENAL

Entitat promotora: Ayuntamiento de Alzira

La senda PR-CV 334 recorre la vall de la Murta, un paratge d'alt valor paisatgístic i natural que compta amb un microclima especial i que ofereix una gran varietat d'espècies de flora i fauna. Les ruïnes del Monestir Jerònim seran el nostre punt de partida per a l'ascensió a un dels cims més emblemàtics d'aquesta vall, la Creu del Cardenal.

15-03-2008
02-06-2009

Se recomienda consultar la regulación y/o autorización para el uso de los senderos en estos espacios naturales protegidos en la web de la Conselleria de Agricultura, Desarrollo Rural, Emergencia Climática y Transición Ecológica

• La Murta y la Casella (Paratge Natural Municipal)
  • Serra de Corbera (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Puente de Felipe II - Bifurcación - Pla de Carrasquetes - Pas de Sant Sofí - Creu del Cardenal

La senda PR-CV 334 té el seu inici en el Pont de Felip II que salva el Barranc de la Murta i que dona accés al Monestir de Santa Maria de la Murta. En aquest punt inicial tenim enllaços a la senda GR 236 i a les sendes locals SL-CV 81 i SL-CV 82. Comencem a caminar per una pista forestal (rumb sud-est) deixant a la nostra esquena el Monestir. Als 500 metres de l'inici, en una corba de la pista, trobarem una bifurcació. Ací se separa per l'esquerra una derivació del PR-CV 334 que segueix el camí de la Solana de la vall i que enllaça a la Font de la Murta amb l'SL-CV 82 i posteriorment amb el PR-CV 335. Nosaltres continuarem per la pista de la dreta seguint pel ramal principal de la senda durant un quilòmetre més fins que arribem a el Pla de Carrasquetes, on agafem una senda a l'esquerra que remunta el vessant nord del Cavall Bernat i que es dirigeix al serral del Pas de Sant Sofí, on tenim un altre enllaç amb el PR-CV 335. Des d'ací continuem per la nostra dreta per una empinada senda cap al cim de la Creu del Cardenal, final d'aquest itinerari.