PR-CV 368 FONT DE CENTELLA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Orba

Sender circular que recorre la serra d'Orba, passant per les zones més representatives com són el riu Girona, la font de Centella i l'estret de la presa d’Isbert, gaudint de magnífics paisatges i recorrent els antics camins de ferradura, molt visibles encara en l'actualitat.

15-04-2009
agost de 2023

• Muntanyes de la Marina (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Valls de la Marina (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Valls de la Marina (ZEC - Zona de Especial Conservació)

Orba – Pont CV-715 – Camí de Tormos – Casa de la Solana – Font Centella – Camí de la presa d’Isbert – Casa del Pantà – Assegador de la Plana - Orba

Des de la plaça d'Espanya, baixem pel carrer Pintor Ruà fins a la carretera CV-715. Després de travessar la carretera per dues vegades, passarem pel cementeri municipal i per un camí asfaltat fins a arribar al llit del riu Girona. Passarem per davall de la CV-715, primer per pista i després per sender, per a creuar el llit cap a la dreta. Continuarem per camins de terra i asfalt fins a agafar el barranc de Conange i al poc, arribar a la casa de la Solana.

Des de la Casa tenim la pujada per un sender en bonic ziga-zaga fins a la font de Centelles. El descens és pel mateix sender, però en arribar a la Solana, anirem a mà dreta per un sender que baixa per una reguera de pluja fins al camí que porta a la presa d'Isbert. En el camí anirem a mà dreta, sense deixar la pista principal, fins a arribar al frontal de l'estret d'Isbert per a creuar el llit del riu i, ja en direcció est, aconseguir el túnel de l'antiga presa.

Després de passar el túnel arribarem a la casa del Pantà des d'on es dirigim, ara per carretera, a una bifurcació que ens torna a baixar al llit del riu. Després de passar-lo seguirem un sender pel marge esquerre fins a confluir quasi amb el sender de pujada inicial, però en el nostre cas seguirem a dreta per a arribar a la carretera de Fontilles.

Des d'aquest punt, i per camins asfaltats, arribarem a la urbanització la Plana, passarem pel poliesportiu municipal i finalment, de nou a la Plaça d'Espanya.