SL-CV 92 EL CASTELLET D' ORBA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Orba

Bonic sender que ascendix al Tossalet, on es troba el castell d'Orba, talaia de control d'accés a la vall, per a baixar pel camí antic de Murla a Orba, fins a arribar de nou a Orba. Boniques vistes al barranc de l'Infern.

10-04-2008
març de 2024

Orba - Font de la Xopena - Bifurcació sender (anada i tornada) - Castellet d’Orba - Port de Murla - Camí de Murla a Orba - Bifurcació sender (anada i tornada) - Orba

Eixint del centre d'Orba, pel seu lateral esquerre, anirem primer pel carrer Bonaire, després pel carrer Riu-Raus i seguidament pel carrer Xopena fins a arribar a la carretera CV-715. La creuarem, veient ràpidament un pal senyalitzador, que ens marca la pujada a la font de la Xopera. Un poc després de la font, arribarem a la bifurcació del tram circular del sender.

Seguint per l'esquerra, ascendirem vorejant un tàlveg per esquerra (sentit de pujada) fins a arribar a una pista forestal on haurem d'anar a l'esquerra seguint la pista.Abans d'arribar a la carretera CV-715, per la pista, veurem un sender que entra a la serra a mà dreta. Aquest sender, en ascens directe, ens portarà al cim del Tossalet, on es troben les ruïnes del castell d'Orba.

Baixant cap a l'oest per una zona de roca arribarem al port de Murla, on la sendera agafa l'antic camí de Murla a Orba. Passada la zona de major descens trobarem una bifurcació de pistes, on haurem d'anar per la dreta creuant el tàlveg fins a trobar un sender que ens deixarà de nou en la bifurcació del tram circular. Des d'aquest punt, i pel mateix camí, tornarem a la plaça d'Espanya a Orba.