PR-CV 374 PEROLES - HERBERS

Enllaç PR-CV 373
Herbers
15-06-2011

Refugio Pereroles - Mas d'Adell - Crta. Torre Miró - Mas de Ferrás - Mas de Giner - Herbers

Degut a que comparteix part del seu recorregut amb PR, se situa l'inici "oficial" d'aquest sender en el "Barranc de Llepús", en el punt en què conflueix amb aquest i amb altres dos xicotets barrancs afluents seus. Fins a aquest punt concideix exactament el camí de Pereroles a Herbeset, i es considera que el tram entre l'inici i aquest punt forma part d'aquest camí.
Abans d'aquest punt hem remuntat des del refugi de Pereroles aquest mateix "Barranc de Llepús" primer per espai d'uns 1.500 metres per la pista que discorre coincidint en bona part per la seua llera, finalitzada aquesta pel sender que segueix remuntant sempre pròxim a la seua llera uns 375 metres més. I així serà com aconseguirem la citada confluència, punt en què abandonarem definitivament el "Barranc de Llepús" per a continuar, inicialment, per la llera del seu xicotet afluent de l'esquerra. Després d'un breu tram de bosc més o menys pla, el camí deixa la llera del barranquet a la seua esquerra i comença un tram de fort ascens, que, després d'envoltar una bassa d'argila, perd pendent i continua per una estreta pista entre coscolls.
Aquesta pista condueix a les cases del Mas d'Adell, les quals no arribem a aconseguir ja que, just en arribar, el camí deixa aquesta pista i pren un tros ascendent per sender que ens conduirà de nou a una altra pista. La seguirem cap a l'esquerra uns centenars de metres per a abandonar-la de nou per sender que comença a descendir, suaument al principi i progressivament de forma més empinada.
Aquest sender ens portarà per un tram d'empinat bosc a aconseguir el Mas de la Bruna, al que s'accedeix per un tram pla en terreny més obert. Envoltem els seus edificis per la nostra dreta per a seguir descendint per una sender una altra vegada empinat que ens conduirà al "Barranc d'Arnau". Prompte el sender pren forma de carreró amb parets ben construïdes fins a aconseguir les cases del "Mas d'Arnau", començant ací un llarg ascens, primer per sender però, immediatament per pista, (la prenem a la nostra dreta).
La pista en fort ascens arriba a un encreuament, el camí segueix per l'esquerra, i ascendirà per pista fins a aconseguir una bassa per a usos forestals, punt en què mor la pista. Per la dreta de la bassa segueix el camí per una sender, que descendeix un tram de pineda en fort pendent fins a aconseguir una pista. Aquesta es creua i se segueix descendint, per una zona més espessa de vegetació i entre alguns bancals poc treballats, i així aconsegueix de nou una pista que també la creua.
S'envolta un petit edifici per la nostra esquerra i se segueix descendint de forma una miqueta accidentada fins a aconseguir el "Barranc d'en García", descendim la llera d'aquest, i quan se li uneix un afluent comencem a ascendir pel marge dret del Barranc d'en García, sota una paret rocosa. Finalitza el nostre ascens en una pista que creuem als pocs metres per a descendir per un ampli camí amb la paret rocosa a la dreta fins a aconseguir la localitat d'Herbers.