PR-CV 373 PEROLES - HERBESET

Refugi del Monte de Pereroles
Herbeset
15-06-2011

Refugio de Pereroles – Barranc d'Allepús – Mas de Adell – La Planissa – Mas de la Bruna – Mas de Arnau – Les Marrades – Herbers

Comença el camí remuntant des del refugi de Pereroles el Barranc de Llepús, primer per espai d'uns 1.500 metres per la pista que discorre coincidint en bona part per la seua llera, finalitzada aquesta pel sender que segueix remuntant sempre proper a la seua llera uns 375 metres més. Així s'aconsegueix una confluència del "Barranc de Llepús" amb dos xicotets afluents seus.
En aquest punt comença a la nostra esquerra el camí que condueix a Herbers, amb el qual ara compartia recorregut la sender d'Herbeset. El sender acaba de creuar ací la llera del barranc i ho torna a creuar per a ascendir pel morral que separa el "Barranc del Llepús" del seu primer afluent pujant a l'esquerra. Després d'un breu però per moments intens ascens, de nou descendeix a la llera del barranc, però no del de Llepús, si no del seu afluent. Remunta el mateix pel seu jaç durant uns metres per a abandonar-ho deixant-ho a la dreta, i continuarà així fins a uns menjadors de bestiars, seguint a partir d'ells per la pista que els dóna accés des de la carretera d'Herbers.
Aconseguida la carretera la creuem, i seguim pel seu costat oposat paral•lels a ella durant un poc menys de 200m., fins que el sender pren un angle de 90º per a descendir paral•lel a una paret de pedra en sec amb important pendent. Després d'una corba de ferradura i un breu tram quasi pla s'aconsegueix el Mas de Darsa. Fins a ací el camí és ample i marcat. Es passa per sota del Mas Darsa per a descendir per un tram breu, cobert de vegetació i pendent fins a un xicotet barranc. Aquest es creua i el sender segueix descendint pel seu marge dreta segons el nostre sentit de la marxa. Després d'un tros descendent en una pineda el camí pren un bell traçat en corba construït en pedra en sec per a aconseguir el Mas de Giner.
Envolta les cases per la dreta per a seguir encara en un tram bell de carreró fins que aconsegueix descendint sempre la llera del Barranc d'Herbeset, després de remuntar per un curt trams la seua llera ho creua i ho abandona deixant-ho a la dreta segons s'ascendeix. Segueix ara un tros empinat pel bosc fins a aconseguir el camí del cementeri d'Herbeset, arribats a aquest punt torça a la dreta, en breu aconseguirem per sota i amb boniques vistes la localitat d'Herbeset.