PR-CV 215 MORELLA - HERBESET

Entitat promotora: Ayuntamiento de Morella

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Sender carregat d'al·licients que, des de la monumental Morella, passa per l'ermita de Santa Llúcia, de la qual es diu que és la primera leproseria de la Comunitat Valenciana, per de seguida accedir als dos trams d'aqüeducte dels segles XII-XIV que encara conserven les seues canalitzacions picades en pedra. Contínua per terreny agrest aïllat fins a la bonica pedania d'Herbeset no sense abans recórrer bonics trams de sendera entre parets de pedra i alguns peirons de terme

Sender amb interés historicoartístic

15-06-2002
setembre de 2023

• L'Alt Maestrat, Tinença de Benifassà, Turmell i Vallivana (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Tinença de Benifassà, Turmell i Vallivana (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Morella – Ermita de Santa Llúcia – Aqüeducte Els Arcs – Enllaç PR-CV 216 – Carretera N-232 – Font de Vinatxos – Camí de la Perpinyana – La Carcellera – Peiró de Sant Antoni - Herbeset

Des de les proximitats del Portal de Sant Miquel descendim per l'antic camí que porta a l'ermita de Santa Llúcia on es troba el primer tram d'aqüeducte. Continuem per la seua dreta per a creuar per davall d'un dels seus arcs camí al segon tram que no depassarem. Deixem l'asfalt per a ascendir per camí en bon estat fins a la masia de la Torre el Posso on s'inicia el PR-CV 216 que porta la pedania de Xiva. Seguim cap a l'E fins a aconseguir la N-232 on girem bruscament per uns metres cap al SO per a creuar la Ctra. per davall. Continuem en suau ascens i, després de planejar uns metres, aconseguim el conegut com a peiró de "La prima dels Coixos" (dedicat a Sant Antoni i Santa Bàrbara). Al cap de poc arribem a la font de Vinatxos per a començar amb un tram de pista asfaltada fins a superar el conegut depòsit de les Llomes de Cap de Riu que serveix l'aigua a la població de Morella. Atallem la pista asfaltada per un sender i de seguida l'abandonem definitivament per a agafar el conegut camí de la Perpinyana just en la rodalia de l'avenc de la Carcellera. Quasi en arribar al barranc deixem a la dreta la font que dona nom al camí i ascendim fins a assolir una pista en el punt conegut com a menjador de la Carcellera. Iniciem un nou tram de bonica sendera en una zona molt aïllada que ascendeix fins a arribar la CV-105 al costat del Peiró de Sant Antoni en un escenari de vistes privilegiades. Seguint per carretera fins la pedania d'Herbeset.