GR 7 E27 MORELLA - ARES DEL MAESTRAT

Entitat promotora: Generalitat Valenciana

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Interessant i completa etapa que transcorre per extenses zones aïllades, amb gran quantitat de patrimoni arquitectònic, natural i paisatgístic creuant el vast terme municipal de Morella. El sender té una primera part amb la conca del riu Bergants com a protagonista i una segona part amb les masies i la mola d'Ares, testimoniatge d'una vida rural en descomposició.

Sender amb interés historicoartístic

abril de 2024
0545-1; 0545-3; 0570-1

• Mola d´Ares (Paratge Natural Municipal)
  • Morella i mola d'en Camaràs (Paratge Natural Municipal)

Morella – Ctra. CV-14 – Accés ermita Sant Pere de Llivis – Ctra. CV-12 – La Llàcua – Enllaç PR-CV 387 – Camí dels Catinencs – Ares del Maestrat

Abandonem la monumental Morella des del portal de Sant Mateu situat a l'SE de la població, deixant a l'esquerra l'SL-CV 89. Descendim cap al S la costa de Sant Vicent fins al lloc de la Creu Roja. De seguida travessem el riu Bergants i ascendim a la serra de l'Ombria on podem observar les últimes vistes de la ciutat de Morella. Deixem a la dreta el PR-CV 116 i descendim entre bancals erms i parets de pedra pel barranc de Segureta de la Serra.

Després de creuar la pista asfaltada que uneix la CV-12 (Morella - Ares del Maestrat) i la CV-125 (Morella - Cinctorres), descendim fins a travessar el xicotet riu de Calders i ascendir fins a la serra dels Llivis. Creuem la pista (per l'esquerra es troba l'ermita de Sant Pere dels Llivis) per a descendir i travessar el riu de la Torre Segura i de seguida la CV-12.

Iniciem un nou ascens, en la seua gran majoria per pista, per a aconseguir el Campello, última masia del terme de Morella, abans de començar l'últim descens important de l'etapa fins a la pista asfaltada que porta a la pedania de la Llàcua. Seguim cap al S remuntant uns metres el barranc dels Prats i deixant a l'esquerra el PR-CV 387 i ascendir a les cotes més altes de l'etapa en les proximitats de la mola d'Ares. L'última part de l'etapa es realitza per pista formigonada deixant a la dreta la font i la curiosa nevera quadrada dels Regatxols. Arribem a la població d'Ares del Maestrat per la plaça Major.