PR-CV 420 LA CEJA

Entitat promotora: Ajuntament de Navarrés

1 valoració

La ruta per la Cruz de la Ceja és un recorregut per la naturalesa que ascendeix fins al punt geodèsic, des d'on es pot gaudir de les panoràmiques de la Presa d'Escalona. A més, el sender transcorre per un dels punts més característics del municipi, carregat d'encant, el llac de Playamonte.

febrer de 2022
0769-1; 0769-2; 0769-3; 0769-4

• Sierra de Martés - Muela de Cortes (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Navarrés - Casa Aliaga - Camíde la Cruz de la Ceja - Desviament al alt de la Cruz - Ceja de riu Grande - Camí de la lloma de Ferrer - Playamonte - Navarrés

Eixim del centre juvenil en direcció sud -oest pel carrer fins a la casa Aliaga. Nosaltres girem a la dreta ja per pista de terra entre bancals d'oliveres i ametlers per a agafar una senda de muntanya que va ascendint. Trobem unes ruïnes d'una antiga construcció, passem per la seua esquerra, de nou una pista de muntanya que recorrem diversos centenars de metres per a arribar a una altra senda a la nostra dreta, que entre ginebres, argilagues i matoll baix arribem a la pista.
De nou en el camí de la Creu de la Cella, que ja no deixarem durant uns quilómetres arribem a un encreuament, nosaltres ens dirigim cap a l'esquerra per ctra. fins a un altre encreuament a l'esquerra on trobem unes naus. Hem de seguir el camí de davat. Seguim per senda i pista, fins a tornar a eixir a la ctra. que havíem deixat abans. Creuem al capdavant i prenem el camí d'asfalt que ens porta a paratge de Playamonte, un lloc on podem reposar forces en el bar i a l'estiu donar-nos un bany.
Deixem el llac per a arribar a una zona arbrada amb taula i un xicotet parc, cap a la dreta trobem un carrer entre xalets, urbanització Playamonte, que pugem per a en uns pocs metres girar cap a l'esquerra. En aquest punt trobem indicacions del GR 332, aquest va cap a la dreta direcció Xella i Bolbait i nosaltres continuem pel PR - CV 420 fins al punt d'inici a Navarrés entre bancals de cultius, alguns abandonats i al costat de la séquia a la nostra esquerra que ens acompanya quasi tot el trajecte que ens resta.