PR-CV 421 RUTA BERNARDINA

Entitat promotora: Ajuntament d'Alzira

La ruta Bernardina és una ruta lineal de 15 km de longitud, que enllaça les poblacions de Carlet amb Alzira i recrea la fugida de Sant Bernat des de la seua casa natal a Carlet fins a Alzira, on va ser martiritzat pel seu germà al costat de les seues dues germanes. La tradició explica que Sant Bernat era un príncep àrab de Carlet que va renunciar a la seva condició de príncep per abraçar la fe cristiana. Davant la negativa d'evangelització de la seua família, Sant Bernat va fugir amb les seues germanes Zaida i Zoraida (María i Gracia), a les quals va batejar a Guadassuar on es conserva la pila baptismal de Sant Bernat, i va arribar a Alzira on van ser martiritzats el 21 d'agost de 1181, clavant-los un clau en el cap.

Sender amb interés historicoartístic
15-07-2014
0746-4; 0747-3; 0770-1

Ermita de Sant Bernat - Estación de ferrocarril - L'alcudia - Acequia Real del Júcar - Guadasuar - Río Verde - Pileta del Martiri de Sant Bernat - Alzira

El sender comença a l'Ermita de Sant Bernat a Carlet, i d'ací continua fins al nucli urbà, creua pel casc urbà de Carlet al costat de l'estació de ferrocarril, fins a enllaçar amb el carril bici entre Carlet i L'Alcudia. Es creua la població de L'Alcudia per arribar a Guadassuar a través de camins rurals entre tarongers. En aquest recorregut es creua per la Séquia Real del Xúquer.
En la població de Guadassuar es pot visitar la pila baptismal de Sant Bernat, continuant pel carrer Colón i després per l'Avinguda de la Taronja, eixim del casc urbà per continuar per camins rurals entre els camps de taronger. Es creua el Riu Verd i el punt on va ser martiritzat Sant Bernat i les seues germanes, per finalment arribar a la població d'Alzira.