PR-CV 441 MIRADOR DE LA VEGA

Entitat promotora: Consorcio para el Desarrollo Económico de la Vega Baja

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Des de l'àrea recreativa de l'ermita de la Verge de la Salut travessarem els municipis de Redován, Callosa de Segura i Cox, enllaçant espais naturals que alberguen valors ambientals de gran singularitat.

Sender amb interés historicoartístic

15-10-2015
octubre de 2023

• La Pilarica-Sierra de Callosa (Paratge Natural Municipal)
  • La Sierra - Redován (Paratge Natural Municipal)
  • Serra de Callosa de Segura (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Serres del Sud d'Alacant (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Sierra de Callosa de Segura (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Santuari Ntra. Sra. de la Salud – Creu del Relojero – Mirador de la Vega – Àrea recreativa Cueva Ahumada – Museu del Cànem – Museu de la Semana Santa – Castell de Santa Bàrbara – Antiga pedrera de Cox – Cementeri de Redován - Santuari Ntra. Sra. de la Salud

El recorregut parteix de l'ermita de la Verge de la Salut de Redován vorejant la serra per les vagonetes i per a pujar entre el Mulagar i el Cabezo de la Higuera cap al Montesico Negro passant pel Bancalico de los Moros (Cruz del Relojero), direcció a l'ermita de la Creu en el racó de Redován on trobem un mirador.

Seguim fins a arribar a la cova Ahumada de Callosa de Segura i la seua àrea recreativa per a endinsar-nos per l'avinguda Ciutat-Jardí (camp municipal de futbol) fins al Salitre a Callosa cultural on es pot visitar el museu de la Setmana Santa i el museu del Cànem amb vistes de l'ermita de Sant Roc i el castell. D'ací, per l'horta típica de la Vega Baixa que ens uneix amb l'horta de Cox, per a vorejar el castell de Santa Bàrbara.

Continuem el recorregut per a endinsar-nos de nou en la serra per la cresta del Palacio i el coll del Serrano, fins a arribar a la piscina de Pepín. D'allí, passem pel barranc el Lobo, la cova del Perro, fins a la pedrera de San Isidro i seguim per la vall de Cox fins al barranc Tío Pastor, on unim amb el Marqués per a continuar direcció al barranc San Carlos.

Enllacem fins al depòsit d'aigua de Redován per davall de la cova de los Carneros fins al polígon industrial Sant Carles, voregem la serra fins a tornar a pujar per les Puntas i baixar cap a l'antiga pedrera per a endinsar-nos en l'horta i tornar per la carretera de la serra fins a pujar per los Mazones i el barranc Hondo i enllaçar amb el camí que ens portarà fins al punt de partida.