PR-CV 451 LES FONTS DEL DESERT

Sender amb interés historicoartístic
Sender amb interés mediambiental
15-11-2017

• Desert de les Palmes (Parc Natural)
  • Desert de les Palmes (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Desert de les Palmes (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Monasterio de las Carmelitas- Monte Bartolo- Alt del Colomer- Pla dels Bous- Font de Roc- Font Tallada- Ermita y Font de Sant Josep- Font y ermita del Naiximent- Corral de Sant Elies- Font de la Teula- Convent Vell- Font del Cristo- Monasterio de las Carm

Comencem la ruta pujant per la pista asfaltada que condueix a les antenes, després de recórrer 530 m, i en una corba a l’esquerra, abandonarem la pista asfaltada a mà dreta. En aquest punt prendrem un sender, que després d'una llarga llaçada ascendent pel paratge denominat ”El Coscollar del Desert” ens portarà a reprendre la pista asfaltada que poc abans havíem deixat.
Ací l'itinerari coincideix amb el PR-CV 122, passant per la creu del Bartolo i deixant-lo als 320 m. Des d'ací pujarem al cim de la muntanya Bartolo on trobem l'Ermita de Sant Miquel. A partir d'aquest punt començarà el descens per pista forestal denominada ”Camí Nou del Bartolo” durant 1600mts. Passarem per l'Alt del Colomer, Pla dels Bous i la Font de Roc.
Arribem a la pista asfaltada denominada “Camí de la Font Tallada” que seguirem fins a arribar quasi a la carretera del Desert. En aquest tram coincidim amb el sender PR- CV 397, alhora que passem per la Font Tallada. Uns 10 metres abans d'arribar a la CV-147 prendrem un camí que en lleuger ascens ens conduirà a la senda que porta a l'Ermita i Font de Sant Josep passant pel Pla de Montserrat.
Creuem la CV-147 per a accedir a l'àrea de pícnic i des del seu extrem nord-est prenem un sender que desemboca a una pista que seguirem per l'esquerra i ens portarà a l'Antre de Sant Joan, Antre de Sant Elies, Font i Ermita del Naixement. Continuant per aquesta pista arribarem al Corral de Sant Elies, punt en el qual girem cap a la dreta, per a prendre una nova pista que ens conduirà a la Font de la Teula.
Des d'aquest punt l'itinerari es transforma en senda, remuntant el Barranc del Desert fins a arribar als voltants de el “Convent Vell”, on el sender s'aparta una mica del barranc, però que torna a coincidir amb ell uns metres més endavant. En moderat ascens i amb una vegetació més exuberant que l'observada fins al moment, passem per la Font del Crist i un parell d'antres més. Poc després arribarem a la carretera del restaurant “Desert dels Palmells”, que seguirem a mà dreta fins a arribar novament a la carretera CV-147. Només ens queda continuar 100 metres a mà esquerra per aquesta carretera i arribem al punt de partida.