SL-CV 118 RUTA DEL CASTELL I ALTRES JOIES DEL PATRIMONI RURAL

Entitat promotora: Ayuntamiento de El Palomar

El recorregut del sender SL-CV 118, que en la seua major part transcorre pel paisatge protegit de l’Ombria del Benicadell, ens ofereix unes panoràmiques esplèndides de la Vall d'Albaida i de la serra del Benicadell i reuneix en el seu itinerari interessants vestigis arquitectònics com el Castell de Carrícola (segle X al XII) i de construccions relacionades amb el desaparegut comerç de la neu com són la Neveres de la Solana, la d'Atzeneta i la de Diego d'alt valor etnogràfic i paisatgístic.

25-06-2010
setembre de 2023

• Ombria del Benicadell (Paisatge protegit)

Atzeneta d’Albaida - Nevera de la Solana - Castell de Carrícola - Corral de Diego - Colomer - Forn de calç - Nevera de Penalba - Nevera del corral de Diego

Travessem el parc i arribarem al carrer Papa Joan XXIII que prendrem a la dreta fins a arribar al carrer Font Freda on girem a la dreta novament i prendrem el primer camí que ens ix a la nostra esquerra. Aquest és el camí de la Nevera que ens portarà primer a la nevera de Atzeneta i posteriorment a l'accés a la nevera de la Solana (a 40 metres). Continuem per aquest camí i en arribar a una pista la seguirem a a l'esquerra i ens portarà al mirador de la Vall d´Albaida i més endavant a l'accés al Castell de Carrícola (a 140 metres). Continuant per aquesta pista trobarem l'àrea recreativa de la font del Melero on abandonem la pista i seguim per una senda a la dreta que puja fent llaçades. Més endavant arribarem a una altra pista que prendrem a la dreta per a de seguida prendre un camí a l'esquerra. Així arribarem a l'enllaç amb el PR-CV 222 que s'uneix al SL-CV 118 fins al final del seu itinerari. Per aquest camí arribarem a l'accés a la nevera de Joaquim i més endavant a la nevera de Diego.