SL-CV 153 ASSUT DE MUTXAMEL - LLOMA RAMOS

Entitat promotora: Ayuntamiento de Mutxamel

15-10-2010
juliol de 2020

Área recreativa La Sabateta - Assut de Mutxamel - Molí Nou - Estación Científica Riu Montnegre - Lloma Ramos

Iniciem el recorregut en l'Àrea Recreativa de la Sabateta, mateix punt d'inici per a la sender SL-CV 154. Descendim fins a l’Assut de Mutxamel i la nostra ruta continua cap a l'esquerra, remuntant el llit del riu Montnegre. En aquest mateix punt l'SL-CV 154 continua cap a la dreta. Continuem riu amunt i creuem a l'altre marge del riu fins a passar prop del Molí Nou, en passar aquest, travessem el riu i seguirem per la senda al costat de la llera del riu. Seguim per la senda i passarem un tram asfaltat, tornarem a travessar el riu, passant per una Estació Científica d’Anellament d'Ocells. El camí continua per una zona de vegetació molt densa, i començarem a pujar per una fondalada en el vessant. Continuarem vorejant el riu pel vessant, per uns antics bancals de cultiu colonitzats per espart. El recorregut sempre va el més a prop possible del llit, fins a un xaragall que es voreja per a agafar una senda que s'allunya del riu i ens porta fins a la Lloma Ramos punt final de la nostra ruta.