SL-CV 31 ALBORACHE - CUEVA DE LAS PALOMAS

15-12-2000
juliol de 2017

Informació meteorològica:

Alborache, enlace con PR-CV 192 – polideportivo (Parque San Jaime) - Charco Azul - Barranco del Conde - Charco Azul - Centro de Educación Ambiental y Turismo Rural - Camino de la Urbanización - Río Juanes , Cueva de las Palomas - Depósito de agua - Cañada del Granizo - Albergue IVAJ - Alborache (Parque San Jaime).

Des de la plaça de Sant Jaume prenem la direcció nord cap a un parc als afores, des d'ací seguint les marques prenem camí de terra entre cultius direcció al Toll Blau, arribem a l'altura d'uns escalons de terra i pedres combinats amb grassons que faciliten la baixada, una vegada a baix ens trobem en el Toll Blau, on hi ha instal·lades unes taules i uns panells interpretatius, creuem per la passarel·la de fusta i comencem a pujar cap a l'altra part del riu, una vegada a dalt hem d'estar pendents perquè la nostra senda va entre el llit del riu i uns camps de cultiu en desús, la senda ens porta fins a l'alberg Actio, que creuem seguint els pals de seguiment instal·lats per a això. Una vegada travessat aquest alberg continuem cap a la carretera, una vegada en aquesta hem de creuar-la en direcció oest, per la nova urbanització, en el següent encreuament continuem per la dreta fins al camí de terra cap a l'esquerra, uns metres més endavant ens trobem amb el pal que indica el desviament cap a la Cova de les Palomas, continuem cap a l'oest per a buscar creuar el riu Juanes, una vegada creuat trobem un pal al costat d'una senda molt definida, que ens portarà fins a la Cova de les Palomes, des d'aquesta tornem pel mateix camí fins al pal que ens desviava i continuem cap a Alborache pel camí del sud, uns metres més endavant prendrem una senda que ix a la nostra esquerra i que ens portarà cap als depòsits d'aigua pintats de verd i que podem albirar des de lluny. Una vegada de front en els depòsits prenem la senda que baixa a la nostra dreta (sud) entre cultius primer senda després camí estret fins a arribar a un camí més ample, des d'ací prendrem adreça esquerra (Est) fins a eixir a la carretera que uneix Alborache – Buñol i Yàtova la creuarem per a arribar a l'alberg de l'IVAJ on trobarem un altre panell informatiu a la porta, des d'ací continuem cap endarrere mirant el panell per a girar per la cantonada de l'alberg cap a la dreta, i continuant recte pel mateix carrer fins a arribar al nucli urbà d'Alborache. Des d'ací segons altres descripcions continuem recte fins al pal que esmentàvem a l'inici, però per a arribar al panell i per on van les marques prendrem un carrer a la nostra dreta en descens direcció sud-oest envoltant el poble pel sud fins a arribar de nou a la Plaça Sant Jaume.