SL-CV 50 BARRANC DE LA VIUDA - CALA LLEBEIG - CALA MORAIG

Entitat promotora: Ajuntament de Teulada-Moraira i Benitachell

Durant tot el camí trobem coves excavades en la roca i construccions de pedra seca al costat de la paret vertical del penya-segat. Aquestes van ser utilitzades assíduament fins a mitjan segle XX, com a refugi de pescadors i agricultors i fins i tot contrabandistes. Els humils albergs servien com a resguard de la nit, el temporal o per a deixar ferramentes. Majoritàriament mantenen el nom dels qui les van alçar o les van utilitzar. A més, durant el trajecte també s'observen alguns abancalaments que mostres com en un passat recent els veïns del municipi aprofitaven les terres fins a arribar a la mar.

26-02-2004
agost de 2018

Se recomienda consultar la regulación y/o autorización para el uso de los senderos en estos espacios naturales protegidos en la web de la Conselleria de Agricultura, Desarrollo Rural, Emergencia Climática y Transición Ecológica

• Penya-segats de la Marina (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Camino de la Viuda - Cala Llebeig. - Cova del Morro Bou. - Cova Toni Senyalat - Cova Pepet del Morret - Cova Domingo l'Albiar - Cova les Morretes - Urb. Cumbre del Sol (Benitatxell)

El recorregut comença en el Camí de la Viuda, entrarem pel Carrer del Colom, girarem la dreta pel carrer de la Gavina. L'itinerari contínua seguint un camí que es converteix en un barranc (Barranc de la Viuda), seguirem deixant un camí a mà esquerra, arribarem a una revolta deixem el barranc per la dreta que ens portarà al barranc de la Cala. Seguirem pel barranc fins a trobar-nos amb una senda a mà esquerra just abans del primer salt d'aigua, des d'aquest punt la senda transcorre per dins del barranc fins a arribar a la Cala Llebeig, just abans d'arribar a la cala ix una senda per la dreta que ens portara al Morro de Bou, quasi en la zona més alta ens trobarem amb la Cova del Morro del Bou, continuarem per la senda trobant-nos la Cova del Pepet del Moret, la Cova del Tio Domingo de l´Aibar i la Cova dels Morretes. Continuarem el camí de la travessia de la platja fins al final del recorregut en la Urb. Cimera del Sol (Benitatxell).