SL-CV 65.1 ANTIC CAMÍ D'ATZENETA A CULLA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Atzeneta del Maestrat

Aquest sender recorre, en combinació amb la seua continuació (SL-CV 65.2 Culla - Molins de Vent), l'antic camí d'Atzeneta a Culla. La ruta discorre pel llit de la rambla de Benafigos i la d'Atzaneta i ens permet observar les zones d'oliveres, ametlers i pins de la zona.

maig de 2021

Atzeneta del Maestrat - Ermita de San Gregorio - Rambla de Benafigos - Riu Montelleo - Moli de Vent

Eixim d’Atzeneta des de l'encreuament de carreteres CV-170 (Carretera de Vistabella) i la CV-165 (cap a la Torre d'en Besora ) on ens trobem el panell informatiu del sender. El camí ix del poble paral·lel a la CV-165. Després de creuar el camí de Sant Gregori arribem a l'ermita del mateix nom. El sender segueix per darrere de la mateixa en la mateixa direcció que portàvem des del poble. Creuem dos camins, l'assagador del Mas de la Serra i el dels Malcassanes abans d'arribar a l'altura del Mas d'En Jaume, que deixem a la nostra esquerra. Poc després a la vora del camí, en uns camps d'horta trobem un aljub. Continuem el camí fins a arribar a la rambla de Benafigos per a continuar per la pista fins a l'assagador de Tarrago. El camí ara més estret i entre camps ens condueix fins al llit del Riu Montlleó. Uns metres llit a dalt es localitza el pal que ens indica la senda d'eixida del llit. Aquesta segueix a través d'uns camps sent el camí evident i senyalitzat amb estaques. Seguim pel camí antic a Culla creuant els assagadors de la Lloma i la Talaia i deixant el Mas de la Pallisa a mà dreta. El nostre següent punt de pas és el Mas de la Lluna que passem per mitjà continuant pel camí fins dalt fins de l'alt on està la pista que divideix els termes de Culla i Atzeneta. Ací es troba l'enllaç amb l'SL-CV 65.2.