SL-CV 65.2 CULLA - MOLINS DE VENT

Entitat promotora: Ayuntamiento de Culla

15-11-2007

• Penyagolosa (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Culla - Desvío PRCV 225 - Font y área de acampada del Cabrit - Mas de la Basseta - Font de la Solana - Mas de la Solana - Font del Pou de la Pica - Molins de Vent (enlace SLCV 65.1)

Eixim de Culla per l'Avinguda Sant Cristòfol, on està el panell informatiu d'aquest sender i del PR-CV 225 que s'inicien junts. A uns cent metres deixarem el camí desviant-nos a esquerra per un camí de terra (el PR-CV 225 contínua recte) que ens portarà després d'un tram de descens a una pista, seguint-la a dreta, ens portarà fins a la Font d'en Cabrit.

El sender continua, a esquerra, pel camí que descendeix feia la zona d'acampada. Creuarem el barranc enllaçant a dreta amb una senda que decantant la muntanya ens porta a una altra pista de terra. Des d'ací continuant a dreta, i en el primer encreuament a esquerra, aplegarem a una era en el "Mas de la Baseta", per l'accés a la masia ens desviarem a la dreta per una senda que després de creuar el barranc anirà decantant el monticle, passant per davall de la "Roca del Corb".

La senda continuarà creuant a l'altre costat del barranc, fins a arribar a la "Font de la Solana", d'allí descendirem per un assagador, la senda passa per unes masies "Mas de la Solana" fins a una pista asfaltada per la qual discorrerem uns cent metres, per a prendre a la dreta un altre tram de senda fins a creuar-nos amb una pista. Creuant la mateixa, agafarem un camí que descendeix pel vessant que porta al Riu Montlleó fins a eixir a una altra pista, seguint-la a esquerra, a pocs metres arribarem a la "Font del Pou de la Pica"

Des d'ací, prenent la pista que s'endinsa entre els pins amb bona pendent arribarem al paratge de “Els Molins de Vent" des d'on podrem enllaçar amb l'SL-CV 65.1 que ens conduirà a la població d'Atzeneta del Maestrat completant així el camí antic que unia aquestes dues poblacions.