PR-CV 225 CAMÍ ROCA PENYALCALVA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Culla

15-10-2007
0570-3; 0592-2; 0593-1

Se recomienda consultar la regulación y/o autorización para el uso de los senderos en estos espacios naturales protegidos en la web de la Conselleria de Agricultura, Desarrollo Rural, Emergencia Climática y Transición Ecológica

• Penyagolosa (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Ruta circular que ix de Culla per l'avinguda Sant Cristòfor cap al camí de Benafigos, en direcció al camp de futbol. Una vegada allí es pren el camí de l'esquerra cap al "Mas dels Barredes", després es desvia a la dreta per una pista que puja al "Mas de la Txurumbela". Abans d'arribar a la masia deixa una pista a la dreta i continua per l'esquerra de la masia. La pista continua baixant fins que es troba amb una portera, en aquest punt s'agafa una senda a la dreta que un poc més a baix creuarà la mateixa pista. Continua baixant per un camí que primer va pel costat dret del barranc de Txurumbela o de Penyacalva i que després el creua diverses vegades. La senda transcorre entre el Cincle Verd i la Roca de Penyacalva. Des d'aquesta zona, a l'altre costat del Riu Montlleó, es veu la població de Benafigos i part del terme.
Una vegada en el riu, la senda continua pel llit del mateix fins a arribar al Mas del Forcall, on es desvia a la dreta ascendint per una pista que passa al costat d'uns bancals d'ametlers. A pocs metres i a l'esquerra estan "Les Covetes de Culla ". La senda creua el Barranc del Forcall i puja a poc a poc zigzaguejant fins a la part nord de la Roca de Penyacalva , anomenada el Frontó.
La senda continua ascendint pel barranc de Penyacalva, fins que torça cap a l'esquerra i per un assagador puja a la pista que porta al Mas de Penyacalva, se segueix direcció a la masia. La senda continua, deixant a la dreta la pista que va al Mas de Txurumbela, fins a arribar al camp de futbol.