GR 7 E48 BARRANC DEL CINC - SANTUARI DE LA FONT ROJA

Entitat promotora: Generalitat Valenciana

Bonic recorregut que discorre des del Parc Natural de la Serra de Mariola i s'endinsa al Parc Natural del Carrascal de la Font Roja, passant pels Llençols fins al molí Paià. Paral·lels al riu Barxell fins a arribar a la torre de Barxell per a endinsar-nos en el riu Polop. Des d'ací i per l'antiga via pecuària de l’assegador d'Alcoi, fins al Santuari de la Font Roja.

març de 2024
0846-2; 0820-4; 0821-3

• Carrascal de la Font Roja (Parc Natural)
  • Serra de Mariola (Parc Natural)
  • Serra de Mariola y Carrascal de la Font Roja (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Serres de Mariola i Carrascar de la Font Roja (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Barranc del Cint – El Preventori (Ctra. CV-796) – Carril cicloturista – Camí de Barchell – Riu Polop – Senda els Canalons – Ctra de les Llacunes – Ctra CV.797 Font Roja – Santuari de la Font Roja

Eixint des del barranc del Cint, paral·lels a la carretera CV-796 i passant per damunt del túnel que porta al Preventori, prendrem direcció Preventori per la falda sud de la serra, per a passar pel paratge de la Basseta, on trobarem aigua fresca, i que per una pista de terra ens deixarà en l'entrada de la carretera del Preventori.

Des d'aquest punt anirem en coincidència de l'SL-CV 25.4, en direcció a la residència de majors del mas de Vistabella per a prendre tot el cordal de la serra del Llençols, amb coincidència amb l'SL-CV 25.6, fins a la carretera CV-795 de Banyeres. Paral·lels a la carretera i seguint el riu Barxell, arribarem a l'entrada del camí de Barxell, amb el mas del mateix nom a l'entrada.

En aquest camí, i molt pròxim al mas de Barxell, podrem contemplar la torre o castell de Barxell, actualment en ruïnes. Seguint la pista de terra, aconseguirem el riu Polop, el qual creuarem fins a arribar a la confluència amb el sender dels Canalons. Tot aquest camí també és conegut com la Canyada d'Alcoi.

Des d'aquest punt, i seguint l’assegador passarem per uns masos, d'importància en la seua època, com el mas del Gelat, de Parreta i mas de la Cardadora.

Després de superar aquest últim arribarem en poc temps a la carretera CV-797, d'accés al Santuari de la Font Roja. Seguir la carretera fins a un sender escalonat que ascendeix evitant corbes i que ens depositarà en el mateix Santuari de la Font Roja.