PR-CV 243 CAMÍ DE LA BACORERA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Aigües

El sender recorre els contraforts orientals de la serra del Cabeçó d´Or des del bonic poble d'Aigües i passant pel seu famós balneari d'aigües termals (ara en ruïnes). Pujarem per la senda de l'ombria de la Bacorera travessant un bosc de pi blanc amb variat sotabosc mediterrani i plantes aromàtiques fins a arribar al punt més alt d'aquest recorregut: el coll de Salmitre, on gaudirem d'unes vistes esplèndides de la costa alacantina i del cim del Cabeçó d´Or.

Sender amb interés geològic

15-10-2008
22-02-2007
abril de 2022

• Cabeçó d'Or i la Grana (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Aigües (Enllaç SL-CV 121) - Balneari - Racó Ample (Enllaç SL-CV 121) - Coll de Salmitre - Barranc de Salmitre (Enllaç PR-CV 226) - Alt del Cantal - Bassa de la Cava - Enllaç PR-CV 226 – Aigües

Pujarem per carrer el carrer Bonavista (enllaç SL-CV 121) i ens desviarem per un camí de terra a la nostra dreta que ens porta cap al balneari d'Aigües. Ací, seguim per la nostra dreta en l'encreuament de camins, continuem per una pista de terra (camí de la Bacorera) durant una mica més d'un quilòmetre i arribarem a una bifurcació de camins en el racó Ample (enllaç SL-CV 121). Abandonarem la pista i pujarem per un camí a l'esquerra que passa al costat d'una torre elèctrica. Passada la torre deixarem aquest camí i seguirem per una senda que trobarem a la nostra esquerra, és la senda de la ombria de la Bacorera per la qual pujarem fins a arribar al punt més elevat d'aquest itinerari en el coll de Salmitre. Des d'aquest coll comencem a baixar pel barranc de Salmitre, passarem per l'accés a la cova de les Dones i continuarem descendint per la senda fins a eixir a un camí de terra (enllaç PR-CV 226) pel qual continuarem per la nostra esquerra i que ens porta a l'alt del Cantal. Ací abandonarem el camí per a seguir de front per una senda que descendeix en llaçades pel barranc del Cantal. El sender creua el barranc finalment i després de passar per una séquia de reg i pel pou del Cantal es converteix en camí. Seguirem per aquest camí fins a la confluència amb una pista prop de la bassa de la Cava on continuarem per la nostra esquerra. Després de caminar durant un quilòmetre per aquesta pista arribarem a un encreuament de camins on trobem un altre enllaç del PR-CV 226, aquest segueix pel camí de la dreta i nosaltres continuarem rectes per la pista. Arribarem així de nou al balneari d'Aigües on es completa l'itinerari circular d'aquest sender. Ja només ens queda desfer el tram inicial per a arribar a Aigües.