PR-CV 9 SELLA - BENIMANTELL

Entitat promotora: Diputació d'Alacant

Magnífica sendera que recorre part de la falda sud de l'Aitana, paral·lel al barranc de l'Arc, i que ascendeix al pas del Comptador. Des d'ací, en descens fins a Benimantell.

24-02-2001
juny de 2024
0847.2; 0848-1; 0821-4

• Aitana, Serrella i Puig Campana (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Aitana, Serrella i Puig Campana (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Muntanyes de la Marina (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)

Sella (CV-770) - Refugi de la font de l’Arc - Pas del Comptador – Bifurcació a Racó Tovaines – Font del Molí – Benimantell (CV-70)

Des de l'entrada de Sella, en la CV-770, prendre la carretera asfaltada que va direcció al cementeri de Sella. Aquesta carretera ens portarà paral·lels al barranc de l’Arc, primer passant prop de la font de l’Alcàntara i després pel refugi d'escaladors de la font de l’Arc on deixem el PR-CV 12.

Seguirem per la pista de terra que continua pujant per la vall, tot de repoblació i jalonat d'antigues masies, la gran majoria, en ruïnes. Es passarà per les cases de l’Arc, el mas del Retor, la Bodegueta i la casa d'Isidor, amb les seues característiques coves darrere de les cases i en la falda sud.

Arribats al pas del Comptador, canviarem de vessant, en aquest cas ja per la nord de l'Aitana, amb més vegetació, i sempre seguint la pista. Passarem pel mas i la font del Pi. Durant tot el recorregut hi ha camps de cultiu d'ametlers i oliveres.

Després d'uns quilòmetres, arribarem a la font del Molí en la qual hi ha una àrea recreativa i la confluència amb el PR-CV 464.

Des de la font del Molí, i poc després, arribarem a una bifurcació on haurem de prendre a la dreta, la qual, seguint sempre per la carretera, ens portarà fins a la CV-70 a Benimantell.