SL-CV 109 LA SEGARIA DE BENIMELI

Entitat promotora: Ayuntamiento de Benimeli

El sender recorre, en un itinerari circular per camins i sendes, l'ombria i la solana dels contraforts orientals de la serra de Segària, una serra que separa la Marjal de Pego (al nord) de la vall del riu Girona (al sud) i malgrat la seua poca altura (508 metres) ofereix unes magnífiques vistes de la costa i de les serres circumdants.

18-07-2008
juliol de 2018

• Muntanyes de la Marina (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Valls de la Marina (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Plaza Mayor de Benimeli - Mirador de les Ombries de Segaria - Mirador de Segaria (Derivación SL CV 109. Enlace PR-CV 415) - Pas de Benimeli (enlace PR-CV 415) - Calvari

El sender SL-CV 109 té el seu inici en la Plaça Major de Benimeli al costat de l'Ajuntament. Ens dirigim cap al nord pel carrer "Fora" i eixim de la població per a continuar per un camí cimentat fins que prenem una senda a la nostra dreta que puja pel vessant sud de la serra de Segaria. Seguint per aquesta senda creuarem una antiga canonada grisa i arribarem en poc temps a el Mirador dels Ombries de Segaria. Continuem per la senda fins a arribar a una pista de terra que seguirem durant uns 700 metres i quan la pista traça una corba a l'esquerra, abandonarem aquesta per a continuar recte per una senda que puja pel vessant i desemboca en una carretera asfaltada (Camí del Repetidor) que seguirem a la nostra dreta i que ens portarà a el Mirador de Segaria on tindrem unes extraordinàries vistes de la costa, de la Marjal de Pego-Oliva, del Parc Natural del Montgó i de les serres interiors. Ací s'enllaça amb la sender PR-CV 415 i també té el seu inici la derivació al Jaciment Morisc del SL-CV 109, tots dos es dirigeixen a unes antenes pròximes seguint per la carretera, nosaltres abandonem aquesta per a baixar per una senda que ens porta al Pas de Benimeli on trobem un abeurador i uns pous antics anomenats "Els Bassetes". Ací trobem també un enllaç amb el PR-CV 415. La senda gira a la dreta amb direcció oest i continuem per ella baixant pel barranc del Barranquet que ens porta al Calvari de Benimeli. Baixarem llavors per unes escales que conflueixen al carrer "Calvari" on girem a la nostra dreta per a continuar pel carrer "d’Enmig" que ens portarà de nou a la Plaça Major de Benimeli, inici i final d'aquest sender.