SL-CV 22 BARRANCO DEL REGAJO

Entitat promotora: Ayuntamiento de Aras de los Olmos

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Un sender senzill que des d'Aras de los Olmos ens porta fins a la zona del Comptador i l'enllaç amb el GR 37 pel qual podem tornar al poble, tancant una bonica excursió circular.

18-10-2003
juliol de 2023

• Alt Túria i Serra del Negrete (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Alto Turia (Reserva de la Biosfera)
Informació meteorològica:

Aras de los Olmos - Camí de la Hoya Tomás - Barranc del Tornajuelo - Molí de la Jarra - Barranc del Regajo - El Contador (enllaç GR 37)

Ens dirigirem cap a l'esquerra per darrere de la primera línia de cases (C. Los Cerraos) per a seguir el camí de la Hoya de Tomás per a poc després de deixar aquest camí i unir-nos amb el barranc del Tornajuelo (per l'esquerra).

Deixem el molí del Potrillo a l'altra banda del llit i seguim al costat del barranc per un sender que en la seua majoria del recorregut està amb un mur lateral fins a la conjunció amb el barranc de las Tejerías. Anirem uns metres el camí a l'esquerra per a, de seguida, deixar-lo a la dreta i buscar el barranc del Regajo fins a arribar el molí de la Jarra.

El sender passa per damunt de les ruïnes del molí i seguirem al costat del barranc del Regajo en direcció S (aigües avall) en la zona de la Hoz, on trobarem unes zones de salt i grans pedres arrodonides per l'aigua. El seguirem 1,5 km fins a trobar un desviament a l'esquerra per a sortejar un dic de contenció. A aquesta altura continuarem pel barranc fins a trobar la intersecció amb el GR 37.