SL-CV 52 LOS MOLINOS

Entitat promotora: Ajuntament de Bejís

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut 'condicionat' en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

L'SL-CV 52 permet una tranquil·la aproximació als paisatges i usos de l'aigua a l'entorn de la població de Bejís i els llits del riu Palància i del riu Canales. Les restes del puente Roto de Jérica (s. XIII), de l'antiga serradora o dels molins fariners (com en del Infante o el de Mocho) o de la fàbrica de la llum, són bona mostra de la importància de l'aprofitament de la força de l'aigua que podrem vore en el nostre recorregut.

Sender amb interés historicoartístic

26-05-2023
maig de 2023

Se recomienda consultar la regulación y/o autorización para el uso de los senderos en estos espacios naturales protegidos en la web de la Conselleria de Agricultura, Desarrollo Rural, Emergencia Climática y Transición Ecológica

• Alt Palància (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Alt Palància (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Curs Mitjà del Palància (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Curs mitjà del riu Palància (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Curs mitjà del riu Palància (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Aqüeducte “Los Arcos” (enllaç GR 7, SL-CV 54 y PR-CV 63.2) – Ctra. CV-236 – Pont Roto de Exérica – Las Ventas – Pont de las Ventas – El Ventorrillo – Pont Viejo – Ctra. CV-236 – Encreuament camí del Escondido – Camí del Santo - Aqüeducte “Los Arcos”

Comencem el recorregut des de l'aqüeducte dels Arcs, als afores del nucli urbà de Bejís, en direcció al puente Roto de Jérica, caminant primer sobre la carretera que circumval·la Bejís fins a l'encreuament amb la carretera de Torás-Bejís, travessem el riu Palància per un gual cimentat i arribem fins al puente Roto de Jérica.

Deixant a la nostra esquena les ruïnes de l'antiga serradora i endinsant-nos en una senda a la dreta que transita al costat del Palància, arribarem fins a Las Ventas passant per la peculiar font de los Toscos. Travessem el nucli urbà baixant pel seu carrer principal fins a arribar a la travessia (enllaç amb la carretera CV235. En aquest punt, podem acostar-nos a les restes de la fàbrica de la llum i les restes del molí de Barbos).

Continuem a la dreta, i res més creuar el pont sobre el Palància prenem la pista a l'esquerra, passant pel molí del Infante i l'antiga fàbrica de la llum. Travessem el riu Canales i seguim per la dreta fins a arribar a la masia del Ventorrillo. Travessem la masia i a l'eixida prenem la pista ascendent a la dreta, travessem la carretera continuant pel puente Viejo, girant a l'esquerra només passar-lo per a baixar al llit i seguir cap a la dreta (aigües amunt).

Deixem a la nostra dreta les ruïnes del molí de Mocho, comencem a recuperar altura fins a arribar a la carretera i seguirem sobre la mateixa cap a l'esquerra, i abans d'acabar la corba entrarem en el camí del Escondido, pel qual pujarem fins a arribar al camí del Santo (una urbanització de xalets), i allí girem a l'esquerra, endinsant-nos en la població de Bejís seguint el camí recte fins a la plaça, i després continuem pel carrer Fontanas i el carrer los Cloticos per a tornar al nostre punt d'inici.