GR 7 E34 MAS DE NOGUERA - BEJÍS

Entitat promotora: Generalitat Valenciana

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender. Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Bonica etapa, malgrat el paisatge desolador que va deixar l'últim incendi, que transcorre per diversos paratges de la comarca de l'Alt Palància, sota les faldes del Herragudo, masadas Blancas, la via verda de Ojos Negros i les muntanyes de Torás i Bejís.

març de 2024
0614-4; 0639-2; 0639-1; 0639-3

• Alt Palància (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Alt Palància (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)

Mas de Noguera – Enllaç GR 160 i PR-CV 63.4 – Estació de Torás – Enllaç GR 231 – Enllaç SL-CV 52 i SL-CV 54 – Bejís

Partim del mas de Noguera en direcció sud per al poc prendre el camí de Pina a Montán que ens condueix al mas del Bravo, per a continuar al costat del barranc de las Clochas fins a la zona de la Molinera on deixem el GR 160 i el PR-CV 63.4 per a seguir la pista que ens condueix a la masia de Bielsa.

Passada la masia, continuem per la pista per a més endavant enllaçar amb el camí del Tocón que desemboca en la via verda de Ojos Negros. Seguim un xicotet tram per la via verda que abandonem creuant el túnel del tren per arribar a la zona de masadas Blancas, passant al costat del baixador de l'estació.

Des d'ací, el sender transcorre pel camí de Monleón per a enllaçar de nou amb la via verda, que després de passar l'antiga estació de Torás abandonem per una pista que ens condueix a la CV-2395/CV-239 en la zona de los Planos. La seguim uns centenars de metres, per a abandonar-la a dretes prenent el camí de Barracas, passant per la casa de la Cueva i descendint ja direcció Bejís per la Hoyuela que ens trasllada a la CV-236, on travessem el riu Palància. Passat el pont, ens ix una senda a dretes que en ascens ens porta a la població de Bejís.