GR 7 E35 BEJÍS - ANDILLA

Entitat promotora: Generalitat Valenciana

En aquesta etapa ens endinsarem per la vall del riu Canales que ens portarà fins als llogarets de Arteas de Abajo i el de Arriba per a continuar al coll de la salada on ens creuem amb el GR 10. Des d'ací a l'ermita Bardés per a descendir a la localitat d'Andilla.

Sender amb interés historicoartístic

març de 2024
0639 -3

• Alt Palància (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Alt Palància (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Peñaescabia (Paratge Natural Municipal)

Bejís – La Badina – Mirador d’Arteas – Arteas de Abajo – Arteas de Arriba – Pista font del Tejo – Coll de la Salada (enllaç GR 10) – Ermita Bardés – Foia d’Andilla – Andilla

Partirem des dels Arcs, els creuarem i prendrem la senda de la Badina, Uns metres més endavant prendrem el desviament de la dreta que ens portarà en un suau ascens fins al mirador d'Arteas. En aquest punt girarem per la senda que ix a la nostra esquerra i sense deixar-la ens portarà fins al llogaret d’Arteas de Abajo.

Res més entrar en el llogaret girarem a la dreta per a seguir per la senda que ens conduirà a Arteas de Arriba. Una vegada travessat el llogaret seguirem per la carretera fins a la font del Teix on deixarem el camí i girarem a la nostra dreta per a prendre la senda que discorrent paral·lela al riu Canales i que ens portarà fins a l'encreuament dels camins de Canales a Arteas i el del coll de la Salada.

Ací girarem a la dreta per a seguir la pista forestal que ens portarà fins al coll de la Salada, on està l'encreuament amb el GR 10. El nostre camí segueix rumb Oest per la pista forestal que per baix dels cingles del Tarragonés ens conduirà fins a l'ermita de Sta. Margarida o de Bardés. Girarem a l'esquerra per la senda en continu descens fins a l'encreuament d'una pista forestal. Seguirem la pista que ens portarà fins al següent encreuament de camins situat en la foia d'Andilla, on seguirem recte i fins a l'entrada d'Andilla.