PR-CV 273 RESINERO - PEÑAS DEL DIABLO

Entitat promotora: Ajuntament de Bejís

L'itinerari ens permet gaudir d'algunes panoràmiques espectaculars de la vall del Palància, de la vall de Canales i del barranc del Resinero, sempre sota l'atenta mirada de l'imponent Peñascabia i la no menys prominent Peña Juliana.

Sender amb interés historicoartístic

26-05-2023
maig de 2023

• Alt Palància (ZEC - Zona de Especial Conservació)
  • Alt Palància (LIC - LLoc de Importància Comunitaria)
  • Peñaescabia (Paratge Natural Municipal)

Camí de Peñascabia – Enllaç SL-CV 54 - Mirador de Peña Elvira - Font de la Sunsida - Font del Pocico - Font del Cantal – Camí de la Juliana (Never de la Buitrera) - Camí del Cubillo (enllaç SL-CV 55) - Arteas de Arriba

Comencem el recorregut en l'encreuament del Camí de los Cloticos amb el camí del Peñascabia, seguint la pista de terra ascendent (direcció oest). En pocs metres enllaçarem amb l'SL-CV 54, amb el qual compartirem uns centenars de metres fins a tornar a separar-nos d'aquest. El camí no té pèrdua, ja que només hem d'avançar per la pista principal, guanyant altura suaument.

En el nostre ascens deixarem a mà esquerra la derivació que ascendeix al Peñascabia. El traçat principal contínua per la pista per a arribar primer al mirador de Peña Elvira. Un poc més endavant ens tornem a trobar a mà esquerra amb la variant que ens convida a continuar per la senda de los Tajos. Seguim per la pista de terra i arribar a la font Sunsida i al coll de Rosales, continuant direcció oest pel camí del Resinero fins a arribar a la font del Pocico.

Continuem ascendint per la pista en direcció a les penyes del Diablo, deixant que la pista principal guie els nostres passos fins a deixar el barranc del Resinero i arribar a la font del Cantal. En aquest punt comencem a descendir cap a Arteas de Arriba per la pista que ara pren el nom de camí de la Juliana fins a enllaçar amb el camí del Cubillo i connectar amb l'SL-CV 55, quedant-nos ja a penes uns 500 metres per a arribar al nostre destí, Arteas de Arriba.