PR-CV 124.3 SINARCAS - CHARCO NEGRO

Entitat promotora: Ayuntamiento de Sinarcas

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut 'condicionat' en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

Recorregut exigent fins a la cua de l'embassament de Benagéber, amb tram aquàtic inclòs, per a arribar a una de les àrees recreatives de Sinarcas: El Charco Negro.

15-02-2000
juliol de 2018
0665-4; 0666-3; 0666-1; 0665-2

• Alt Túria i Serra del Negrete (ZEPA - Zona d'Especial Protecció per a les Aus)
  • Alto Turia (Reserva de la Biosfera)

Centro de Turismo Rural Las Viñuelas - Aldea de Lobos-Lobos - Fuente de la Canaleta - Fuente y casa de Grilluelos - Pista de La Pardala - Barranco del Regajo - Charco Negro - La Ceja - Centro de Turismo Rural Las Viñuelas

Eixim de Sinarcas pel camí de Llops-Llops juntament amb el GR 238, PR-CV 124.1 i PR-CV 124.4. Els dos primers es desvien per un camí a la dreta i poc més endavant, en una bifurcació de pistes, el tercer es desvia a l'esquerra. Nosaltres per la dreta seguint la indicació al Toll Negre. Prenem el tercer encreuament a l'esquerra. Ara el camí discorre entre cultius i pinedes fins a una pista que seguim a la dreta per a arribar al llogaret de Llops-Llops, on girarem a la nostra esquerra per a buscar el camí del Toll Negre. Abans de creuar la rambla de les Surtideres agafem una senda a l'esquerra que passa per la font del Canaló i baixa paral·lela a la rambla, que seguirem un bon tram unes vegades pel llit, unes altres als seus costats. En un camí se'ns uneix el PR-CV 124.4. A l'eixida del segon meandre, la senda ascendeix pel cordal de la dreta abandonant la rambla per a arribar a la Font de Grilluelos, on deixem el PR-CV 124.4. Nosaltres continuem per la dreta cap a la Casa de Grilluelos per a descendir per la pista i al poc, abandonar-la per la nostra esquerra i prendre un camí que a poc a poc es converteix en senda per a perdre altura bruscament fins a tornar a desembocar de nou en la pista prop de font de la Pardala. Seguim per l'esquerra. Des d'ací fins al toll Negre el recorregut coincideix amb el PR-CV 41. El camí ens va introduint en el barranc del Regajo fins a arribar al xicotet assut amb una caseta de presa d'aigua. En aquest punt hem de continuar per dins de l'aigua en un recorregut d'uns 300 metres. Eixim de l'aigua paral·lels al llit que tornarem a creuar per a prendre altura i passar al costat de la font de la Banya en els voltants del Refugi del Toll Negre, i al poc, a la seua àrea recreativa. Ací ens unim de nou al PR-CV 124.4. Seguim sense creuar el pont. La senda discorre pel llit del barranc, entre un frondós arbratge on ens tornarem a banyar els peus abans de separar-nos del PR-CV 124.4. Remuntem amb ímpetu fins a una pista per la qual continuarem entre cultius de vinyes. Ja en l'altiplà, veiem la població de Sinarcas, a la qual ens anem acostant a poc a poc, fins a endinsar-nos als seus carrers arribant de nou a las Viñuelas.