PR-CV 26 IBI - SERRA DE MENEJADOR - IBI

Sender amb interés mediambiental
15-09-1995
juny de 2021

• Font Roja (Parc Natural)

PK 0,2 CV-801 Ibi-Banyeres - Mas de Foiaderetes. Cruce con PR-CV 127. - Mas de Tetuán. Cruce con GR 330 - Desvío a Alt del Canyo a la vuelta de la cima del Menejador - Cima Menejador - Pou de Sirvent. - Pou del Canyo - Mas del Canyo - Solana del Barranco de las Zorras - PK 0.0 CV-801 Ibi-Banyeres

La ruta comença en el PK 0,2 de la carretera (CV-801) que uneix Ibi amb Banyeres de Mariola on es troba el panell d'inici. Es comença a pujar cap al paratge del Descansador per en empinat ascens seguint el camí de Foiaderes. Es passa pel Mas de Foidaretes, en la intersecció amb el PR-CV 127 que creuem, continuant per pista forestal fins al Mas de Tetuan on ens trobem amb la pista que porta al Menejador simultanejant el GR 330. Seguint la senyalització passem la Cava Coloma als peus de la Teixereta. S'aconsegueix un depòsit d'aigua de prevenció d'incendis i, just davant, senyalitzat per balisa (04-PD) segueix una sendera que es pren per a continuar la ruta, a la volta, després d'arribar al cim del Menejador (1.352 msnm) Continuem fins a la caseta forestal on les vistes són espectaculars. El cim i el vèrtex estan a 160 metres de la caseta en direcció E. Tornem sobre els nostres passos cap al depòsit d'aigua i, descendim per la senda assenyalada per balisa, passant pel pou gelera de Sirvent, creuant després el Barranc del Foiaderes i, en ascens, aconseguim altres pous gelera, Cava Simarro. La sendera ens porta a l'últim pou de neu: Pou del Canyo, enllaçant de nou amb el PR-CV 127 i en descens per pista, en direcció S/SO sobrepassem el Mas del Canyo on se separen tots dos PR. A 510 metres hi ha un desviament, prenent la senda a l'esquerra seguint la senyalització. Queda a la vista la ja pròxima localitat d'Ibi. La sendera acaba en *PK 0,0 del CV-801 a 200 metres del panell d'inici.