PR-CV 311 NOVELDA - LA MOLA - NOVELDA

Entitat promotora: Ayuntamiento de Novelda

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut “condicionat” en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

El sender ens porta pel llit del riu Vinalopó fins al cim de la Mola, un turó emblemàtic del municipi de Novelda on s'assenten el castell de la Mola amb la seua singular torre triangular i el santuari de Santa Maria Magdalena d'estil modernista. Des del cim d'aquest turó tindrem unes magnifiques vistes de la vall del riu Vinalopó.

15-02-2005
agost de 2022

• Clots de la Sal y monte de la Mola (Paratge Natural Municipal)

Novelda - La Teulera – Aqüeducte, Assut, salt del Riu - Castell de la Mola - Cim de la Mola - Casa Lino - Camí Vell - Santuari de Santa Maria Magdalena – Novelda

Començarem a caminar (enllaç PR-CV 325) en direcció nord-oest pel passeig dels Molins i a l'altura del primer molí, situat a 750 metres, prendrem un camí a la dreta que es dirigeix al riu Vinalopó. Creuarem aquest per un pont de formigó des d'on ja albirem el nostre destí: el santuari i el turó de la Mola. Seguint pel camí arribarem a una bifurcació en la Teulera on el PR-CV 325 contínua recte i nosaltres girarem a l'esquerra per a seguir pel marge esquerre del riu. Passarem al costat de l'aqüeducte que creua el riu i continuarem caminant al costat del llit 200 metres més fins que arribem a l'enllaç amb l’SL-CV 127 on travessarem el riu per un pont i seguint rectes pel camí pujarem a la carretera CV-832. Girarem a la nostra dreta en aquesta carretera i seguint per ella de seguida arribarem al partidor d'aigües del Castell on abandonarem la carretera i continuarem per una senda a la nostra esquerra que puja al castell de la Mola. Ací girem a la nostra dreta i envoltant el castell arribarem a l'aparcament (enllaç SL-CV 127). Al final d'aquest aparcament prendrem un camí a la nostra esquerra que puja a una pedrera abandonada i continuant rectes de seguida trobarem una senda a la nostra esquerra per la qual pujarem al cim de la Mola. Baixarem per un camí que passa per unes pedreres abandonades i que deixarem per a seguir per una senda a la nostra dreta que ix a un carrer d'una urbanització. Continuarem per l'esquerra en aquest carrer i seguint per ella arribarem a casa Lino on girem a la nostra esquerra i seguim per la carretera CV-832 durant 300 metres fins a una bifurcació on continuem per l'esquerra i on comença el camino Vell que puja al santuari de la Magdalena. Des d'ací només ens falta repetir el tram pel riu per a tornar a Novelda.