PR-CV 53 SENDER DE PEDREGUER

Entitat promotora: Centre Excursionista de Pedreguer

Estat de l'homologació: Control de qualitat condicionat

1 valoració

Després de les revisions efectuades per part dels tècnics de senders, aquest sender ha sigut 'condicionat' en detectar-se algunes deficiències de senyalització horitzontal (marques de pintura) i/o vertical (pals direccionals i panells informatius) o de continuïtat per a ser recorregut seguint exclusivament les senyals. Aquest fet ha sigut comunicat al promotor del sender.
Per seguretat, i mentre duren els treballs d'adequació, es recomana extremar l'atenció en el seguiment del recorregut. A més, els esports de muntanya impliquen riscos derivats de la pròpia activitat i de l'entorn en el qual es realitzen, que són assumits totalment per cada esportista, per a això han de formar-se, planificar-se, equipar-se adequadament i fer un ús responsable dels senders.

El sender de Pedreguer, PR-CV 53 i les seues variants ens endinsen en la Serra del Castellet de la Solana, que ocupa gran part del terme municipal de Pedreguer, la zona sorprèn per l'escarpat de la seua orografia malgrat la seua curta distància del mar, així com una abundant vegetació mediterrània i un important llegat històric del pas de l'home amb restes de diferents castells, exemples de l'arquitectura de la pedra seca i restes de les masies que explotaven i exploten l'agricultura de la zona amb abundants aljubs que encara compleixen la seua funció en els nostres dies.

1.120 m

15-10-1996
juny de 2021

Parc del Patronat - Font Coberta. Área recreativa. - Pla de l´Era. Enlace PR-CV 53.1 - - Font d´Aixa. Enlace PR-CV 53.2 - Barranc de la Font d´Aixa (enlace PR-CV 53.3) - Penyes Blanques (enlace PR-CV 53.5) - Cova de l´Ocaive (enlace PR-CV 53.4) - Font de l´Ombrereta. Área recreativa. Enlace PR-CV 53.4 - Ermita de San Blai (enlace PR-CV 53.1)

Iniciem la sendera en el Parc del Patronat de Pedreguer des d'on sale una senda que puja pel vessant de la Muntanya Gran. Passarem per l'accés a la Cova del Tambor i més endavant per les ruïnes de Casa del Romangat i l'accés a la senda del Cor de l'Enric. La senda comença a planejar fins a arribar a l'accés a la Font del Romangat des d'on baixarem a la Font Coberta. Des d'ací el PR-CV 53 puja pel barranc dels Fonts i després de passar per l'accés a la Font del Rull arriba al Pla de l´Era (enllace PR-CV 53.1). Seguirem per una senda a la nostra esquerra que en descens creua el Barranc del Aigua i on continuarem per un camí que connecta amb el del barranc de la Font d´Aixa. Girarem a la dreta en l'encreuament i arribarem a l'enllaç amb el PR-CV 53.2 on seguim rectes pel camí fins a la Font d´Aixa. Des d'aquesta font se segueix per una senda que remunta el Barranc de la Font d´Aixa, arriba a l'enllaç amb el PR-CV 53.3 i continua pujant fins Els Penyes Blanques on trobem l'enllaç al PR-CV 53.5 a Lliber. Seguirem per la dreta en l'enllaç i arribarem al serral del castell on girarem a la dreta per a pujar al Castell d´Aixa amb un enllaç al PR-CV 53.3. Tornarem sobre els nostres passos per a baixar de nou al serral on girarem a la dreta i després de passar per l'enllaç del PR-CV 53.5 a Xaló continuarem descendint per la senda fins a l'accés a la Font de la Tia Xima. Ací girarem a la dreta i seguirem per un camí que ens porta a la Font de l´Ocaive. Des d'aquesta font continuarem per una senda que puja a la Cova de l´Ocaive, amb enllaç al PR-CV 53.4 i baixarem a la Font de l´Ombrereta amb un altre enllaç al PR-CV 53.4. Creuarem el barranc de la font per un xicotet pont i seguint per la senda arribarem a una canonada que seguirem per la dreta fins a arribar al Calvari i a continuació a l'Ermita de Sant Blai ja a Pedreguer, amb enllaç al PR-CV 53.1.